2TDK zagotavlja: Drugi tir bo do marca prevozen

Drudi tir, Železnice, gradnja
Foto: 2TDK

Projekt drugega železniškega tira med Divačo in Koprom kljub nekaterim gradbenim izzivom poteka po načrtih, so danes sporočili iz družbe 2TDK. V nasprotju s poročanjem portala Forbes, ki je izpostavil zamik roka za dokončanje del za pol leta, so v 2TDK poudarili, da bo proga pripravljena za prevoznost in začetek testiranj do marca 2026, kot je bilo tudi do sedaj napovedano. Vsa dela naj bi bila končana do septembra naslednjega leta.

Družba 2TDK naj bi julija podpisala aneks z izvajalci tretjega sklopa del, ki prestavlja rok dokončanja projekta s konca tega leta na 5. september prihodnjega leta. V družbi 2TDK takšno interpretacijo zavračajo in pravijo, da gradbena dela, ki omogočajo prevoznost tira, ostajajo načrtovana za marec prihodnje leto.

Generalni direktor 2TDK Matej Oset je pojasnil, da so gradbeni izzivi, predvsem zaradi kraških pojavov, zahtevali kompleksne in strokovne rešitve. Posebno pozornost so namenili tudi območju doline Glinščice, kjer je prišlo do plazenja hribine, ki so ga uspeli večinoma stabilizirati s posebnimi geotehničnimi ukrepi, vključno z globokimi sidri in vodnjaki.

Visoka strokovnost in finančna stabilnost projekta

Med gradnjo so naleteli na več kot 90 nepredvidenih kraških pojavov, ki so zahtevali gradnjo premostitvenih konstrukcij, nekatere so več kot 15 metrov dolge in so zahtevale obsežno sodelovanje geodetov, gradbenih inženirjev ter drugih strokovnjakov. Ena izmed najzahtevnejših nalog je bila tudi premostitev vrtače, ki so jo odkrili na površini trase tekom poletja.

Kljub zahtevnim razmeram pa iz 2TDK zagotavljajo, da projekt ostaja znotraj predvidenih finančnih okvirov. Kot je poudaril Oset, so na začetku poletja pridobili dodatnih 156 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev, kar krepi finančno stabilnost gradnje. Evropske institucije projekt ocenjujejo kot primer dobre prakse uspešnega upravljanja s sredstvi in gradbene izvedbe.

Drugi tir je ključnega pomena za slovensko prometno infrastrukturo, saj bo omogočil povezavo med notranjostjo države in koprskim pristaniščem, s čimer se povečuje prometna učinkovitost in konkurenčnost regije. Prevoznost proge do marca 2026 bo omogočila začetek testiranj in pripravo na polno operativnost po zaključku vseh del v septembru.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji