Volkswagen je za leto 2026 napovedal zamrznitev plač in napredovanj za tarifne zaposlene. Ukrep je del prenove plačnega sistema, ki naj bi začela veljati 1. januarja 2027, poroča Handelsblatt.
Obstoječi sistem vključuje 167 opisov delovnih mest in približno 6.000 različnih variant. Volkswagen ga ocenjuje kot preveč zapletenega. Novica je na zborovanjih zaposlenih sprožila nemir, saj mnogi v zamrznitvi vidijo začetek trajnega pritiska na plače.
Podlaga za ukrepe je decembrski dogovor med Volkswagnom in sindikatom IG Metall z naslovom Prihodnost Volkswagen. Ta predvideva ukinitev več kot 35.000 delovnih mest na nemških lokacijah do leta 2030. To je približno četrtina od skupno 130.000 zaposlenih. Po poročanju več nemških medijev je že 25.000 odhodov pogodbeno dogovorjenih.
Koncern cilja na znižanje stroškov dela za 1,5 milijarde evrov letno. Skupaj s strukturnimi ukrepi in zmanjšanjem proizvodnje za 734.000 vozil naj bi prihranki presegli 4 milijarde evrov letno, dolgoročno pa 15 milijard evrov, navaja Börsen-Zeitung.
Tudi vodstvo mora prispevati. Približno 4.000 vodilnih kadrov v Nemčiji bo v letu 2026 prejelo nižje bonuse, njihov letni dohodek naj bi upadel za osem odstotkov. Uprava se za leti 2025 in 2026 odpoveduje 11 odstotkom izplačil. Vodstvo naj bi do leta 2030 skupaj prispevalo več kot 300 milijonov evrov, je za Braunschweiger Zeitung povedal kadrovski direktor Gunnar Kilian.
V zameno za varčevalne ukrepe zaposlenih je Volkswagen obnovil jamstvo zaposlitve do konca leta 2030. Odpuščanja iz poslovnih razlogov in zapiranje tovarn ostajajo izključena. Dogovor predvideva tudi 600 pripravniških mest letno od leta 2026 do 2029.
Koncern se spopada s padcem dobička, šibkim povpraševanjem v Evropi in pritiskom kitajskih konkurentov. V tretjem četrtletju 2024 je čisti dobiček upadel za 64 odstotkov na 1,58 milijarde evrov. Ciljna donosnost znamke VW znaša 6,5 odstotka, a trenutna raven ostaja precej nižja, piše Auto Bild.













