Med Airbusovim vrhom 2025 je podjetje napovedalo pionirski projekt, ki bo del prihodnosti komercialnega letalstva v naslednjih desetletjih. Predstavili so načrte za pripravo naslednje generacije letal, ki bi lahko začela z obratovanjem v drugi polovici 30. let, ter svojo revidirano načrtno pot za projekt ZEROe z razvojem tehnologije letenja na vodik, poroča Travel Daily News International.
Airbus je znova potrdil svojo zavezanost lansiranju komercialnega trajnostnega letala na vodik in predstavil nekaj ključnih tehnoloških gradnikov, ki bodo omogočili pojav popolnoma električnega komercialnega letala s pogonom na gorivne celice – pot, ki po letih raziskav vodikovega letalstva velja za najbolj obetavno.
Vodja programov prihodnosti v Airbusu, Bruno Fichefeux, je povedal, da je vodik srčika njihove zavezanosti dekarbonizaciji letalstva.
“Čeprav smo prilagodili načrtovano pot, je naša zavezanost letom na vodik neomajna. Tako kot smo videli v avtomobilskem sektorju, imajo povsem električna letala s pogonom na vodikove gorivne celice potencial, da revolucionirajo prevoz v zraku in zagotovijo trajnostno gorivo za letalstvo,“ je poudaril Fišfek.
Te tehnologije so bile posebej predstavljene kot del novega, zamišljenega koncepta letala na vodik, ki ga poganjajo štiri električni pogonski motorji po dva megavata, od katerih vsak poganja sistem gorivnih celic, ki pretvarja vodik in kisik v električno energijo. Štiri sisteme gorivnih celic bosta napajala dva rezervoarja za tekoči vodik.
Koncept bodo v prihodnjih letih izboljševali, saj bodo dodatni testi pripomogli k zorenju tehnologij, povezanih s shranjevanjem in distribucijo vodika ter s pogonskimi sistemi.
Vodja Airbusovega projekta ZEROe, Glenn Llewellin, dodaja, da so v zadnjih petih letih raziskovali več konceptov vodikovega pogona.
“Prepričani smo, da bi ta koncept lahko zagotovil potrebno gostoto moči za komercialna letala na vodik in da bi se lahko razvijal, saj razvijamo tehnologijo. V prihodnjih letih se bomo osredotočili na sisteme za shranjevanje in distribucijo, hkrati pa se bomo zavzemali za regulatorni okvir, potreben, da zagotovimo, da bodo ta letala lahko letela.“
Preberite več:
V letu 2023 je Airbus uspešno demonstriral sistem za vodikov pogon z močjo 1,2 MW, v letu 2024 pa so zaključili preizkus v celoti integrirane gorivne celice, elektromotorja, menjalnika, inverterja in izmenjevalca toplote. Da bi se soočili z izzivi rokovanja in distribucije tekočega vodika med letom, je Airbus v sodelovanju z Air Liquide Advanced Technologies v Grenoblu razvil ploščo s tekočim vodikom (Liquid Hydrogen BreadBoard, LH2BB).
Integrirani preizkus na tleh je predviden za leto 2027 v bazi za testiranje sistemov električnih letal v Münchnu. Poleg teh tehnologij bo Airbus še naprej spodbujal razvoj vodikovega letalstva in spremljajočega regulatornega okvira, kar sta ključna dejavnika za širšo uporabo letov na vodik.