Kdor ima iPhone, pozna tisto okno. Odprete aplikacijo, pojavi se vprašanje, ali dovolite, da vas sledi. Večina reče ne. In prav to je problem.
Apple je to okno uvedel leta 2021. Imenuje se App Tracking Transparency. Preden je obstajalo, so aplikacije tiho zbirale podatke o vas. Kaj gledate, kaj kupujete, kam greste. Te podatke so prodajale oglaševalcem, oglasi so bili zato natančni. Facebook je točno vedel, kaj vam prodati.
Potem je Apple rekel, da mora uporabnik najprej dovoliti. In uporabniki niso dovolili.
Facebook je v enem letu izgubil 10 milijard dolarjev prihodkov. Delnica je v enem dnevu padla za 230 milijard. Snapchat, Twitter, tisoči manjših razvijalcev, vsi so občutili udarec.
Zdaj se oglašajo regulatorji. Italija je včeraj Applu naložila 98,6 milijona evrov kazni, marca je Francija že zahtevala 150 milijonov. Razlog ni v tem, da Apple ščiti zasebnost, ampak v tem, kako to počne.
Italijanski regulatorji so ugotovili, da morajo zunanji razvijalci uporabnika dvakrat vprašati za dovoljenje, Apple pa sam sebe ni vprašal. Reči ne je en klik, reči da sta dva. To ni pošteno, pravi Italija.
Apple odgovarja, da je okno enako za vse in da so uporabniki zadovoljni. Napovedal je pritožbo.
Kazen je za Apple drobiž, podjetje v enem četrtletju zasluži 27 milijard dolarjev čistega dobička. Toda vprašanje za evropske sodnike ostaja, ali je Apple zaščitil uporabnike ali si je zaščitil trg.













