Legendarni italijanski modni oblikovalec Giorgio Armani je v svojem testamentu določil, naj njegovi dediči postopoma prodajo deleže njegovega modnega imperija ali razmislijo o javni ponudbi delnic (IPO). Ta odločitev prinaša pomemben preobrat za podjetje, ki je ves čas vztrajalo pri popolni avtonomiji in ohranjanju italijanskih korenin. Sedaj pa se odpira vprašanje, komu bodo pripadli deleži in kako bo to vplivalo na prihodnost ene najprepoznavnejših luksuznih blagovnih znamk na svetu.
V skladu z Armanijevim testamentom morajo dediči v prvih 18 mesecih po njegovi smrti prodati 15 odstotkov deleža podjetja. V obdobju od treh do petih let po smrti je predvidena prodaja dodatnih 30 do 54,9 odstotka deleža, če se bodo odločili za to pot. Če prodaja ne bo izvedljiva, je predvidena alternativa v obliki javne ponudbe delnic, ki bi lahko potekala bodisi na italijanskem borznem trgu bodisi na drugem primernem trgu.
Med potencialnimi kupci oziroma partnerji, ki bodo imeli prednost pri nakupu deležev, so velika imena kot LVMH, L’Oréal, EssilorLuxottica in druga podjetja enakega statusa, s katerimi Armani že sodeluje na različnih ravneh.
Glavne glasovalne pravice ostajajo v rokah fundacije in Dell’Orca
Kljub načrtovani prodaji pomembnih deležev je v testamentu jasno določeno, da bosta Fundacija Giorgio Armani, ustanovljena leta 2016, in dolgoletni partner Pantaleo “Leo” Dell’Orco ohranila glavno glasovalno moč v podjetju, skupaj kar 70 odstotkov glasovalnih pravic. Fundacija bo ob morebitni javni ponudbi ohranila vsaj 30,1-odstotni delež, kar jo bo ohranilo kot ključno silo pri strateških odločitvah.
V družino kot dediče sodijo sestra Rosanna Armani, nečakinji Silvana in Roberta ter nečak Andrea, vendar pa nekateri od njih ne bodo imeli glasovalnih pravic, s čimer naj bi se ohranjala ravnoteža vpliva znotraj lastništva.
Giorgio Armani je ves čas svoje kariere vztrajal pri popolni neodvisnosti, zavračal je združitev z velikimi luksuznimi konglomerati in se izogibal javnim ponudbam delnic. Testament pa sedaj odpira drugačne možnosti – s časovnim načrtom in obsežnejšimi prodajami deležev odprira vrata novim lastnikom in finančnim partnerjem.
Analitiki ocenjujejo vrednost modnega imperija na približno 2,3 milijarde evrov prihodkov v letu 2024, čeprav so dobički zaradi širših padcev na trgu luksuzne mode nekoliko upadli. Kritično bo izbrati prave partnerje, bodisi med investitorji ali borznim trgom, saj je ohranitev ugleda in identitete blagovne znamke ključnega pomena za nadaljnjo rast in uspeh.
Kakšna je prihodnost Armanijevega imperija?
Začetna prodaja manjših deležev bo prinesla finančni kapital in razpršila tveganje za družinske dediče. Morebitna nadaljnja prodaja večjega dela deleža ali javna ponudba delnic lahko podjetju prinese višjo likvidnost, dostop do novega kapitala ter možnosti za širitev na nove trge. Po drugi strani pa se ob tem povečuje tveganje izgube dela samostojnosti, kar je bil eden izmed stebrov Armanijeve vizije.
Ključni delež glasovalnih pravic, ki ga bosta imela fundacija in Dell’Orco, bo zagotovil, da bodo strateške odločitve še vedno v rokah ljudi, ki poznajo bistvo in identiteto znamke. Ta mehanizem naj bi preprečil prehitro in neustrezno spreminjanje usmeritev podjetja.
Ta situacija predstavlja pomemben precedens v luksuzni industriji, kjer zasebne, družinske znamke dolgo časa ohranjajo popolno avtonomijo. Odločitev o prodaji deležev in javni ponudbi odpira vrata novim partnerstvom in kapitalu, a hkrati postavlja vprašanja o ohranitvi dediščine in unikatnosti blagovne znamke.
Giorgio – pot v svet mode
Giorgio Armani je v četrtek 4. septembra, po več mesecih slabega zdravja, umrl v 92. letu starosti. Njegova življenjska pot v modnem svetu se je začela precej skromno – najprej kot aranžer izložb in svobodni oblikovalec, nato pa kot sodelavec modne hiše Cerutti. Prav tam je pridobival prve izkušnje, ki so ga kmalu popeljale v samostojno ustvarjanje.
Leta 1975 je v Milanu ustanovil podjetje Armani, ki se je skozi desetletja razvilo v eno najbolj prepoznavnih modnih hiš na svetu. Njegovi elegantni, a hkrati sproščeni kroji so postali sinonim za sodobno italijansko modo. Armani je bil znan kot perfekcionist, ki je vse do zadnjih let skrbno nadzoroval tako oblikovanje kot poslovno vodenje podjetja.
Preberite več:
Ironija usode je, da je umrl le nekaj tednov pred načrtovanim praznovanjem 50-letnice blagovne znamke Armani, ki bi jo Milano počastil na prihajajočem tednu mode. Namesto praznika italijanske mode se bo jubilej zdaj odvijal v znamenju spomina na človeka, ki so ga modni poznavalci pogosto imenovali kar Kralj Giorgio.