Letošnji avgust je prinesel pomembno rast na slovenskem avtomobilskem trgu. Po podatkih Trgovinske zbornice Slovenije je bilo avgusta prvič registriranih 4.272 osebnih vozil, kar pomeni kar 16,2-odstotno povečanje v primerjavi z lanskim avgustom.
V primerjavi z lanskim avgustom, ko je bilo prodanih 183 vozil, je bilo letos avgusta prvič registriranih kar 451 električnih avtomobilov.
Vodilne znamke in najbolj priljubljeni modeli
Med slovenskimi kupci še vedno prevladujejo tradicionalne znamke, kjer se je najbolje odrezal Volkswagen s 617 prodanimi vozili. Sledila sta Renault s 465 primerki in Škoda s 433. Med preostalimi sta sledila Toyota (262) in Hyundai (238). Najbolj prodajani modeli so Renault Clio (263 vozil), Volkswagen T-Roc (144), Škoda Octavia (123), Peugeot 2008 (121) ter Nissan Qashqai s 115 prodanimi avtomobili.
Nasprotno od osebnih vozil je število prvič registriranih lahkih gospodarskih vozil upadlo za skoraj 19 odstotkov, na 443. Največ vozil tega razreda so avgusta prodali Ford (91), Fiat (80) in Volkswagen (69). Najbolj priljubljeni modeli med gospodarskimi vozili so bili Fiat Ducato (64), Ford Transit Custom (44) ter Volkswagen Caddy (28).
Rast v prvih osmih mesecih leta
V prvih osmih mesecih 2025 je bilo v Sloveniji prodanih 39.515 osebnih avtomobilov, kar je 8,1 odstotka več kot v enakem obdobju lani. Število registriranih lahkih gospodarskih vozil pa je padlo za 20,2 odstotka, na skupno 4.483.
Priključni hibridi pa so v porastu. Avgusta je bilo prvič registriranih 130 takšnih vozil, kar predstavlja 42,9-odstotno rast glede na lansko obdobje. Hibridi brez možnosti zunanjega polnjenja so zabeležili manjšo rast za dva odstotka, saj jih je bilo avgusta registriranih 299.
Povečana prodaja električnih avtomobilov ter priključnih hibridov kaže na postopno sprejemanje okolju prijaznejših tehnologij na domačem trgu. To je skladno z evropskimi cilji zmanjševanja emisij in promocijo trajnostne mobilnosti.
Preberite več:
Tradicionalne znamke so ohranile svojo moč, medtem ko se trend rasti novejših električnih modelov nadaljuje, čeprav še vedno predstavljajo manjši del celotnega trga.