Avtomobilska industrija bo imela več manevrskega prostora za izpuste

Izpušni plin
Je zeleni prehod dobil več časa ali gre le za podaljševanje odvisnosti od fosilnih goriv? Foto: Unsplash

Svet Evropske unije je danes, 27. maja 2025, dokončno potrdil dopolnitev uredbe o emisijskih standardih za nova osebna in lahka gospodarska vozila, ki avtomobilskim proizvajalcem omogoča večjo prožnost pri doseganju ciljev za zmanjšanje emisij CO₂ v obdobju 2025–2027.

Namesto dosedanjega letnega preverjanja skladnosti bodo proizvajalci lahko upoštevali povprečne emisije v triletnem obdobju, kar pomeni, da bodo lahko presežke v enem letu nadomestili z boljšimi rezultati v naslednjih letih.

Evropska komisija je predlog spremembe predstavila aprila letos kot odgovor na opozorila avtomobilske industrije glede vpliva strogih letnih ciljev na njihovo konkurenčnost. Kljub tej prilagoditvi ostajajo dolgoročni cilji nespremenjeni: 55-odstotno zmanjšanje emisij CO₂ za nova osebna vozila in 50-odstotno zmanjšanje za nova lahka gospodarska vozila do leta 2030 v primerjavi z ravnmi iz leta 2021 ter popolna odprava emisij za nova vozila do leta 2035.

Kritiki spremembe opozarjajo, da bi lahko večja prožnost pri doseganju emisijskih ciljev upočasnila prehod na električna vozila in podaljšala obdobje uporabe vozil z notranjim zgorevanjem, kar bi imelo negativne posledice za okolje.

Evropsko združenje avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) je pozdravilo odločitev Sveta EU in jo označilo kot pomemben korak k bolj pragmatičnemu pristopu k razogljičenju avtomobilskega sektorja. Ob tem pa so izpostavili potrebo po dodatnih ukrepih za spodbujanje povpraševanja po električnih vozilih in izboljšanje infrastrukture za polnjenje.

Spremembe bodo začele veljati 20 dni po objavi v Uradnem listu EU.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji