V Slovenskem društvu avtostroke (SDA) so danes na Javno agencijo RS za varstvo konkurence (AVK) naslovili prijavo proti Zavarovalnici Triglav, v kateri ji pripisujejo zlorabo prevladujočega položaja na trgu. Osrednji razlog za ukrep so po njihovih besedah nevzdržne urne postavke za kleparska in ličarska dela, ki jih zavarovalnica priznava ob popravilu vozil.
Po trditvah SDA so priznane postavke, ki naj bi znašale okoli 30 evrov na uro, bistveno prenizke in ne pokrivajo niti osnovnih stroškov dela. “Trenutne postavke so nižje od realnih tržnih cen, ki znašajo približno 100 evrov na uro brez davka,” opozarjajo v društvu, ki združuje več kot 140 avtoservisnih delavnic po Sloveniji.
Nizke cene niso edina sporna praksa
Prijava AVK poleg nizkih cen izpostavlja še druge prakse, ki naj bi negativno vplivale na poslovanje serviserjev. Med njimi so zavlačevanje izplačil nespornih delov škodnih zahtevkov, vsiljevanje komercialnih popustov ter nepriznavanje določenih pravnih podlag, kar serviserjem otežuje zakonito uveljavljanje plačil.
Predsednik SDA Antonio Đureta, ki je tudi predsednik hrvaškega društva HUAS, je poudaril, da so se v zadnjih mesecih poskušali z Zavarovalnico Triglav uskladiti glede poštenih pogojev sodelovanja, a brez uspeha. V prijavi AVK so priložili tudi dokumentacijo, ki naj bi dokazovala sistematično ravnanje zavarovalnice v škodo serviserjev, vključno z zapisniki, elektronsko korespondenco in pogodbami.
Zavarovalnica Triglav se na prijavo do trenutka objave članka še ni uradno odzvala. V preteklosti je sicer podobne kritike zavračala z argumentom, da so urne postavke rezultat individualnih dogovorov s pogodbenimi partnerji.
V SDA poudarjajo, da je prijava AVK skrajni ukrep, potem ko so izčrpali vse druge poti dialoga. Opozarjajo tudi, da bodo v primeru nadaljnje pasivnosti domačega regulatorja razmislili o pritožbi na ravni Evropske komisije. Ob tem k sodelovanju pozivajo tudi Ministrstvo za gospodarstvo ter ostale pristojne institucije.
“Vse več lastnikov vozil se zaradi takšnih razmer odloča, da popravila financirajo iz lastnega žepa, kar pa lahko pomeni, da ni več ustrezne varnosti vozil v prometu,” opozarjajo na SDA.