Banke v Sloveniji zavajajo potrošnike o osnovnem plačilnem računu

Banka Slovenije
Foto: Wikimedia Commons

Večina največjih bank in hranilnic v Sloveniji potrošnikom daje netočne ali zavajajoče informacije o osnovnem plačilnem računu, nekaterim pa celo onemogočajo njegovo odprtje, ugotavlja Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave v sodelovanju z Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS). Potrošniške organizacije so zato pozvale Banko Slovenije, naj preveri izvajanje zakonskih obveznosti glede te ključne bančne storitve.

Osnovni plačilni račun je namenjen ljudem, ki nimajo drugega plačilnega računa, in zagotavlja dostop do osnovnih finančnih storitev, kot so prejemanje plač, pokojnin, plačevanje računov, varno hranjenje denarja in uporaba kartice za dvige gotovine ter spletne nakupe. Zakonodaja v EU omogoča odprtje takega računa vsem fizičnim osebam, ki zakonito prebivajo v Uniji, ne glede na socialni ali zaposlitveni status, tudi prosilcem za azil in potrošnikom brez stalnega naslova.

Pomanjkljivo poznavanje namena osnovnega plačilnega računa

Septembra so preverjanja pokazala sistemske nepravilnosti in pomanjkljivo poznavanje osnovnega namena osnovnega plačilnega računa med bankirji. Vključenih je bilo osem največjih bank in hranilnic, ki poslujejo v Sloveniji, osebno so jih obiskali v poslovalnicah v Ljubljani. Le ena banka, Intesa Sanpaolo, je priskrbela točne in popolne informacije ter omogočila oddajo vloge za odprtje računa.

V ostalih bankah so bile informacije pogosto napačne, nepopolne ali zavajajoče. Zaposleni so v nekaterih primerih trdili, da osnovni plačilni račun ne obstaja ali da je namenjen izključno tujcem ali socialno ogroženim osebam. Marsikje so potrošniki pri vprašanju o takem računu doživljali neprimeren in neprijazen odnos, kar močno zmanjšuje zaupanje v bančni sistem.

Najbolj šokanten je bil odgovor v eni od največjih bank, kjer je zaposleni neprijazno zavrnil obstoj osnovnega plačilnega računa in zaustavil komunikacijo.

ZPS je prepričana, da lahko Banka Slovenije z aktivnim nadzorom in usmerjenim delovanjem izboljša izvajanje zakonskih obveznosti bank in tako prispeva k finančni vključenosti vseh prebivalcev Slovenije. Poleg nadzora pričakujejo tudi usposabljanje bančnih uslužbencev glede te storitve, da se odpravi neznanje in zavajajoče informacije.

Osnovni plačilni račun je v Sloveniji ključen za finančno varnost in samostojnost vsakogar, posebej pa za ranljive skupine prebivalcev, ki brez tega računa ostajajo izključene iz gospodarstva.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji