Bo turizem rešil Afriko?

Namibia desert
Večini afriških destinacij primanjkuje prilagojenih ponud. Foto: Pixabay

Najrevnejša celina na svetu, ki hkrati beleži najvišjo rodnost, se težko izvija iz revščine in počasi privablja investicije. A obstaja rešitev, ki doslej ni bila v ospredju – turizem z Bližnjega vzhoda in Azije.

Novoobjavljeno poročilo “Stanje afriške industrije 2025: Aktivirajmo Afriko!” razkriva več milijard dolarjev vredne “slepe pege”, ki zavirajo afriški turizem, in nudi praktičen zemljevid za preobrat stagnacije v času, ko se svetovni prihodki turistov neenakomerno obnavljajo po celini, poroča Travel Daily News.

Medtem ko se Afrika še vedno osredotoča na počasi okrevajoča zahodna tržišča, ostajajo priložnosti za visoko rast v Aziji, na Bližnjem vzhodu in v Latinski Ameriki večinoma neizkoriščene. Turisti z Bližnjega vzhoda porabijo do 15.000 ameriških dolarjev na potovanje, a večini afriških destinacij manjka prilagojenih ponudb za te dragocene segmente.

Po besedah Michelle Gounden, direktorice Skift Advisory, se preveč afriških destinacij bori za isti, vse manjši kos pogače (ki ga v glavnem predstavljajo zahodni potniki na dolge relacije), medtem ko prava priložnost leži v diverzifikaciji. Podatki Skifta kažejo, da mednarodna potovanja z Bližnjega vzhoda in iz Indije rastejo dvakrat hitreje od svetovnega povprečja, a prilagojene izkušnje za ta tržišča ostajajo omejene. Čas je za drzen obrat tako marketinške strategije kot oblikovanja ponudbe.

Poročilo pojasnjuje, zakaj afriški safariji stanejo 35–50 odstotkov več kot primerljive globalne izkušnje, denimo ekspedicije na Galapagos. Namesto pretiranih dobičkov razlogi tičijo v strukturnih izzivih, med katerimi so infrastrukturni primanjkljaji (cene letov so za 45 odstotkov višje kot v Evropi ali Aziji), valutna nestabilnost (depreciacija v višini 30–50 odstotkov) in operativna tveganja, kar turistična podjetja sili v višje marže, da lahko ostanejo vzdržna.

Nevrodivergentni potniki predstavljajo globalni trg v vrednosti dodatnih 60 milijard ameriških dolarjev, pri čemer 93 odstotkov staršev otrok z avtizmom pravi, da bi več potovali, če bi bile na voljo ustrezne možnosti. Kljub naravnim prednostim Afrike za izkušnje “z nizko stimulacijo” (z malo dražljaji) celina pri izkoriščanju tega segmenta zaostaja za svetovnimi destinacijami. Raziskave kažejo, da taki potniki raje izberejo izlete v naravo, Afrika pa je idealna destinacija za to.

Medtem ko 97,8 odstotka vodilnih v turističnih podjetjih verjame, da bo umetna inteligenca preoblikovala turizem v petih letih, poročilo dokumentira, kako osnovne infrastrukturne pomanjkljivosti – vključno s pomanjkanjem goriva na glavnih letališčih, slabimi cestami in podobnim – ogrožajo digitalne ambicije “črne celine”. Izpostavljeno je tudi, da je treba vlagati v temeljne infrastrukturne projekte.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji