Bosch načrtuje ukinitev 13.000 delovnih mest

Bosch, podjetje
Foto: Unsplash

Nemški industrijski koncern Bosch bo do leta 2030 v Nemčiji ukinil kar 13.000 delovnih mest, predvsem v avtomobilskem segmentu. Glavni razlog za obsežne reze so nujni koraki za znižanje stroškov in ohranjanje konkurenčnosti na vedno zahtevnejšem trgu, so sporočili predstavniki podjetja. “Žal ni druge možnosti,” je poudaril Stefan Grosch, vodja odnosov z delavci pri Boschu.

Bosch je že novembra lani napovedal ukinitev približno 5.500 delovnih mest, prav tako v avtomobilskem sektorju. Zdaj pa proizvodne zmogljivosti še dodatno zmanjšuje, saj zaradi tržnih pritiskov, predvsem močne konkurence kitajskih podjetij in slabega povpraševanja v Evropi, pogoji v avtomobilski industriji postajajo vedno težji.

Koncern načrtuje, da bo z zmanjšanjem števila zaposlenih v avtomobilskem segmentu letno prihranil približno 2,5 milijarde evrov. Tudi drugi oddelki so v prestrukturiranju, vključno s segmentom programske opreme, kjer do leta 2027 načrtujejo ukinitev 3.500 delovnih mest.

Napovedani rez 13.000 delovnih mest bo predstavljal približno 10 odstotkov Boschove delovne sile v Nemčiji in okoli 3 odstotke vseh zaposlenih v skupini po svetu.

Razmere v evropskem avtomobilizmu so zelo napete

Predsednik sveta delavcev v Boschevem avtomobilskem segmentu, Frank Sell, je odločno nasprotoval ukrepom in jih označil za “klofuto”. Po njegovih besedah so razmere v nemški in evropski avtomobilski industriji zelo napete, ukinitev tolikšnega števila delovnih mest pa zahteva sočasne zaveze k ohranitvi lokacij in delovnih mest.

Sindikalisti napovedujejo, da se bodo borili za vsako ukinjeno delovno mesto, medtem ko podjetje poskuša prilagoditi svojo strukturo novim tržnim izzivom.

Bosch kot eden največjih svetovnih proizvajalcev avtomobilskih komponent in drugih tehnoloških rešitev po celem svetu čuti pritisk zaradi globalnih gospodarskih sprememb, novih regulacij in tehnoloških prebojev. Elektrifikacija in avtonomna vožnja pa zahtevata velike vložke v razvoj novih tehnologij, kar zahteva finančno konsolidacijo in zniževanje stroškov.

Kljub težkim odločitvam pa imajo v Boschu tudi ambicije ostati konkurenčni in inovativni na svetovnem trgu, četudi bo to zahtevalo veliko prilagoditev v strukturi zaposlenih in poslovanju.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji