Kitajski proizvajalec avtomobilov BYD načrtuje, da bo do leta 2030 polovico svojih vozil prodal izven Kitajske, pri tem pa se zanaša na širitev v Evropi in Latinski Ameriki. To bi kitajsko podjetje uvrstilo med največje svetovne proizvajalce avtomobilov in ga postavilo ob bok znamkam Toyota in Volkswagen.
Čeprav je BYD dosegel ogromen uspeh na domačem trgu zaradi cenovno dostopnih električnih in hibridnih modelov, zaradi visokih carin in omejitev ostaja izključen s trga ZDA. Vodstvo podjetja pa verjame, da lahko uspeh s kitajskega trga ponovi tudi v tujini, poroča Reuters.
Globalna prodaja vozil BYD je močno narasla, z manj kot 430.000 avtomobilov v letu 2020 na raven, ki se približuje podjetjem Ford in GM. Leta 2024 je BYD presegel Volkswagen in postal najbolje prodajana znamka na Kitajskem. Prav tako je na poti, da po številu prodanih električnih vozil prehiti Teslo.
Podjetje vlaga v tovarne po vsem svetu, na Madžarskem, v Turčiji, na Tajskem in v Braziliji, ter širi prisotnost na evropskem trgu, kjer je bilo v prvem četrtletju 2025 prodanih več kot 37.000 vozil, kar predstavlja 4,1-odstotni delež na trgu električnih vozil.
Uspeh podjetja BYD vzbuja zaskrbljenost pri konkurentih, kot sta Tesla in Ford, medtem ko tuje vlade, zlasti v EU in ZDA, poskušajo zaščititi domače proizvajalce z uvajanjem tarif in omejitev za kitajske avtomobile in tehnologije.
Preberite več:
Čeprav so izzivi številni, analitiki verjamejo, da ima BYD realne možnosti, da doseže cilj 50-odstotne prodaje zunaj Kitajske, še posebej če bo nadaljeval z izkoriščanjem svoje prednosti v stroških in hitrosti razvoja tehnologije električnih vozil. Konkurenca na Kitajskem pa se medtem zaostruje.