Avtomobili v Nemčiji so čedalje manj cenovno dostopni, cene vozil so zaradi upada prodaje porasle za 40 odstotkov. Nova tržna analiza podjetij Jato in Oliver Wyman je izpostavila vpliv prehoda na elektrifikacijo v avtomobilski industriji na cenovno dostopnost vozil.
Večja ponudba baterijskih električnih vozil, blagih hibridov in priključnih hibridnih električnih vozil (BEV, MHEV in PHEV) je v obdobju 2019-2024 spodbudila 40-odstotno zvišanje cen ter 22-odstotno zmanjšanje ponudbe. Tretjino povišanja gre pripisati BEV, preostanek pa drugim elektrificiranim pogonskim sklopom, inflaciji in stanju gospodarstva.
Najbolj je upadla prodaja vozil pod 30.000 evrov, kar je nekoliko uravnovesila prodaja dražjih vozil, a nekateri manj premožni potrošniki so bili (in bodo) povsem izrinjeni s trga. Potrošniki so vse bolj odvisni od financiranja, lizinga in nakupa rabljenih vozil. Dobičkom in trajnosti proizvajalcev lahko škoduje vedno manjše število premožnih strank. Kljub temu so nekatere cenovno dostopnejše blagovne znamke uspevale. En proizvajalec originalne opreme je cene zvišal za 48 odstotkov, pri čemer je prodaja narasla za 19 odstotkov, saj je povprečna cena ostala nizka pri okoli 15.000 evrov.
Letne plače so se v Nemčiji v omenjenem obdobju 2019-2024 zvišale za 24 odstotkov oziroma s 26.100 na približno 32.400 evrov. Istočasno je cena novega avtomobila narasla s 30.200 na 41.800 evrov ali za več kot 38 odstotkov. Medtem ko je moral prebivalec Nemčije 2019 za nov avtomobil odšteti povprečno 1,16-kratnik letne plače, je znesek v petih letih narasel na 1,29-kratnik. Ob 24-odstotni rasti plač je cenovna dostopnost upadla za 11 odstotkov, predvsem zaradi naraščajočih cen in manjše izbire v osnovnem razredu.
Partner svetovalnega podjetja Oliver Wyman, Steffen Rilling, je poudaril, da je nujno strateško ukrepanje proizvajalcev in trgovcev: “Tisti, ki se bodo hitro in učinkovito prilagodili, bodo v razvijajočem se tržnem okolju najbolje pripravljeni na dobičkonosno rast, saj ta kriza ogroža prihodnost tako proizvajalcev originalne opreme kot trgovcev.”
Preberite več:
“Ta študija poudarja skriti učinek sprememb, ki jih izvajajo proizvajalci originalne opreme, učinek preusmeritev pogonskih sklopov, cenovnih ukrepov in navsezadnje odločanje potrošnikov. S partnerstvom z Oliverjem Wymanom smo izboljšali našo sposobnost, da proizvajalcem originalne opreme zagotovimo strateške vpoglede, potrebne za sprejemanje dobro premišljenih odločitev,” je dodal globalni vodja profesionalnih storitev JATO David Di Girolamo.