Cene goriva v Franciji so padle na najnižjo raven v zadnjih treh letih, a ta ugodna situacija bo kratkotrajna. Od 1. januarja 2026 se gorivo podraži za 5 do 6 centov na liter zaradi okrepljenih obveznosti iz naslova certifikatov za energetsko učinkovitost.
Po podatkih francoskega ministrstva za gospodarstvo, ki jih povzema Le Figaro, je cena litra dizla v začetku decembra padla na 1,66 evra, medtem ko je bila mesec prej še nad 1,71 evra. Bencin SP98 je prav tako padel pod 1,80 evra na liter. Padec cen je posledica nižje cene surove nafte, saj se je cena sodčka Brent gibala pod 65 dolarji.
Olivier Gantois, predsednik Zveze francoskih naftnih industrij (Ufip), je za BFMTV pojasnil, da se “padec cene sodčka surove nafte sčasoma odrazi v cenah na bencinskih črpalkah”. Opozoril pa je, da bo ta oddih kratkotrajen. “Pričakujemo podražitev za približno 5 do 6 centov na liter goriva” od januarja 2026, je napovedal.
Vzrok za podražitev je peta faza sistema certifikatov za energetsko učinkovitost (CEE), ki bo začela veljati 1. januarja 2026. Letna ovojnica sistema se bo povečala s 6 na 8 milijard evrov, kot določa uredba, objavljena oktobra 2025, poroča Ouest-France. Ta mehanizem zavezuje dobavitelje energije, da financirajo ukrepe za zmanjšanje porabe energije, stroške pa prenesejo na končne potrošnike.
Po oceni Ufip trenutno certifikati CEE predstavljajo približno 11 centov v ceni litra goriva. Po spremembi bo ta delež narasel na 16 do 17 centov. Čeprav vlada trdi, da bo učinek “marginalen”, so strokovnjaki manj optimistični.
Za povprečnega voznika, ki letno prevozi 15.000 kilometrov in porabi približno 900 litrov goriva, to pomeni dodatnih 36 do 54 evrov na leto. Za tiste, ki prevozijo več kilometrov, lahko strošek naraste do 90 evrov letno. Najbolj prizadeta bodo podeželska in primestna območja, kjer je odvisnost od avtomobila največja.
Del sredstev iz sistema CEE od julija 2025 financira ekološki bonus za nakup okolju prijaznejših vozil, kar je prej pokrivala državna blagajna. S tem del denarja, ki ga vozniki plačajo na bencinskih črpalkah, posredno subvencionira nakup čistejših vozil drugih gospodinjstev, kar odpira razpravo o socialni pravičnosti takšnega mehanizma.













