Cene kitajskih izdelkov na Amazonu rastejo hitreje od inflacije

Amazon
Foto: Unsplash

Analiza več kot 1.400 izdelkov, izdelanih na Kitajskem in prodajanih na Amazonu v ZDA, kaže, da so se njihove cene med januarjem in sredino junija zvišale za 2,6 odstotka, kar presega stopnjo inflacije za osnovno blago v ZDA, ki je v istem obdobju znašala okoli 2 odstotka na letni ravni. Povečanje cen je pospešilo predvsem od maja dalje, kar je povezano z uvedbo ameriških carin na kitajske izdelke.

Analitični center DataWeave je analiziral več kot 25.000 izdelkov, pri čemer se je osredotočil na tiste, ki jasno navajajo Kitajsko kot državo izvora. Med izdelki, katerih cene so najbolj narasle, so pisarniški in šolski pripomočki, elektronske naprave, kot so tiskalniki in drobni gospodinjski aparati, ter gospodinjski izdelki, kot so posoda in pohištvo.

Različni vplivi na posamezne izdelke

Med 1.407 analiziranimi izdelki je 475 zabeležilo rast cen, 299 se jih je pocenilo, 633 pa je ostalo na enaki ravni. Na primer, električni grelnik vode Hamilton Beach je zrasel s 49,99 na 73,21 dolarja, medtem ko se je cena ponve GreenPan več kot podvojila.

Čeprav Amazon trdi, da povprečne cene na platformi niso bistveno odstopale od običajnih nihanj, so številni ameriški trgovci že opozorili na povečanje cen zaradi carin. Trgovca Walmart in Macy’s sta napovedala selektivne podražitve, Nike pa je začel zviševati cene svojih izdelkov.

Negativni vplivi na potrošniško zaupanje

Visoke carine in posledične podražitve vplivajo tudi na potrošniško zaupanje, ki je v ZDA trenutno šibko. Podatki kažejo, da se je prodaja v maloprodaji maja znižala za 0,9 odstotka, potrošnja pa je prav tako presenetljivo upadla. Ekonomisti menijo, da podjetja zaradi teh razmer odlašajo s podražitvami, vendar se bodo te v prihodnjih mesecih verjetno stopnjevale.

Carine, ki vključujejo 10-odstotno univerzalno dajatev, 50-odstotne carine na jeklo in aluminij ter 25-odstotne na avtomobile in avtomobilske dele, so se konec junija še dodatno zaostrile. To lahko v prihodnjih mesecih povzroči dodatne podražitve gospodinjskih aparatov in drugih osnovnih izdelkov.

Čeprav naj bi bile carine namenjene zaščiti ameriške proizvodnje, imajo neposreden vpliv na višje stroške za potrošnike in podjetja, kar lahko zniža njihovo kupno moč in vpliva na širšo gospodarsko sliko.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji