Na Danskem so odprli prvo komercialno tovarno e-metanola na svetu. To predstavlja pomemben mejnik v prizadevanjih za zmanjšanje emisij v pomorskem prometu. Tovarno v mestu Kassø na jugu Danske sta skupaj razvila dansko podjetje European Energy in japonski konglomerat Mitsui. Z letno proizvodnjo 42.000 ton e-metanola, pridobljenega iz obnovljivih virov energije in zajetega CO₂ iz bioplinskih obratov ter sežigalnic odpadkov, bo tovarna oskrbovala več pomembnih podjetij, vključno z ladjarskim velikanom Maersk.
Maersk vodi prehod na čistejša goriva
Maersk, eno največjih ladjarskih podjetij na svetu, bo glavni kupec e-metanola iz nove tovarne. Podjetje že upravlja 13 ladij na dvojno gorivo (e-metanol in fosilna goriva) in je naročilo še 13 takšnih plovil. Po navedbah Maerska bo letna proizvodnja tovarne zadostovala za pogon ene velike kontejnerske ladje s 16.000 zabojniki na relaciji med Azijo in Evropo. Manjša ladja Laura Maersk, prva tovrstna ladja na svetu, pa potrebuje le 3.600 ton goriva letno.
E-metanol: več kot le gorivo za ladje
Poleg pomorskega prometa bo e-metanol iz nove tovarne uporabljen tudi v drugih industrijah. Farmacevtski gigant Novo Nordisk ga bo uporabljal pri proizvodnji injekcijskih peres, medtem ko bo proizvajalec igrač Lego z njim izdeloval plastične kocke. Poleg tega bo odvečna toplota, ki nastane pri proizvodnji e-metanola, uporabljena za ogrevanje 3.300 gospodinjstev v lokalnem okolju.
Izzivi in prihodnost e-metanola
Čeprav je e-metanol okolju prijaznejša alternativa tradicionalnim gorivom, ostaja njegova proizvodnja dražja zaradi omejene proizvodne zmogljivosti. Maersk in drugi partnerji vlagajo v raziskave in razvoj zelenih goriv ter učinkovitejšega ladijskega prometa, da bi zmanjšali stroške in povečali dostopnost teh goriv. Emil Vikjar-Andresen, vodja danskega Power-to-X tima pri European Energy, je v spletnem seminarju poudaril potrebo po povečanju proizvodnje in znižanju stroškov: “Ko pogledamo proizvodnjo iz Kassøja, je to seveda le kaplja v morje, zato moramo povečati obseg in znižati stroške.”