Državna revizijska komisija je sprejela odločitev o razveljavitvi razpisa Darsa za podelitev koncesij za odstranjevanje poškodovanih ali pokvarjenih vozil nad 3,5 tone z avtocest in hitrih cest. Odločitev je posledica zahtevka za revizijo, ki ga je vložilo podjetje Asistenca Žičkar, in razkriva nekatere vsebinske neskladnosti v izhodiščih razpisa.
Revizorji so posebej izpostavili sporno zahtevo, da morajo ponudniki za hrambo pogašenih vozil na električni pogon imeti ograjen prostor z vsaj pet metrov praznega prostora okoli najskrajnejše točke vozila. Čeprav Državna revizijska komisija soglaša, da zakon o cestah zahteva razpolaganje s parkiriščem, meni, da omenjena zakonodaja ne določa, kako naj se hranijo po požaru pogašena električna vozila.
Nihče v zakonu ne prepoveduje uporabe tehničnih rešitev, ki bi omogočale varno shranjevanje takih vozil tudi drugače, kar pomeni, da je zahtevana razdalja in forma hrambe neupravičena omejitev.
Neskladnosti glede izkušenj ponudnikov
Druga ugotovljena neskladnost se nanaša na merila izkušenj ponudnikov pri odstranjevanju poškodovanih in pokvarjenih vozil iz javnih cest. Dars je določil, da morajo izkušnje izkazovati predvsem podjetja kot celota, ne pa tudi posamezni zaposleni, ki bodo izvajali storitve. Komisija ocenjuje, da je to sporno glede na zakon o javnem naročanju, ki zahteva neposredno povezavo meril z izvajanjem storitve.
Razpis, ki ga je Dars objavil maja letos, je po novem predvidel podelitev koncesij ločeno za vozila do in nad 3,5 tone, kar pomeni, da za vsak sklop lahko izbereta po dva izvajalca. Prejšnji razpis iz leta 2018 je za vsak sklop predvideval enega izvajalca za vse vrste vozil.
Preberite več:
Prijave na zdaj razveljavljeni razpis so bile odprte do 20. junija, ključne pogodbe pa so na Darsu mislili podpisati že jeseni. Zaradi odločitve komisije bo po vsej verjetnosti treba začeti nov razpisni postopek, ki bo temeljil na priporočenih popravkih in usklajen z zakonskimi zahtevami.