Delnice Nissana zrasle po objavi ogromnih izgub, ki napovedujejo ambiciozno prestrukturiranje

Nissan red car logo
Foto: Unsplash

Delnice japonskega Nissana so v petek na tokijski borzi zrasle za skoraj 2 odstotka, dan po tem, ko je podjetje v napovedih za letošnje leto objavilo rekordne izgube zaradi drastičnega zmanjšanja vrednosti premoženja in ogromnih stroškov prestrukturiranja. Ti stroški so nujno potrebni, da bi se Nissanu omogočil preobrat.

Tretji največji japonski proizvajalec avtomobilov se vztrajno bori za povečanje tržnega deleža po nenehnem padcu prodaje na glavnih velikih trgih, kot sta ZDA in Kitajska. Istočasno je Nissan močno izpostavljen ameriškim carinam na tuje avtomobile, saj so ZDA največji prodajni trg za Nissan. Številna vozila, ki jih tam prodajajo, proizvajajo na Japonskem ali v Mehiki.

Nedavno imenovani predsednik uprave, Ivan Espinosa, ki je ta mesec prevzel funkcijo po odhodu predhodnika Makota Uchida, želi skrajšati čas razvoja novih vozil, da bi povečal Nissanovo konkurenčnost. Espinosa pravi, da je Nissan “počasen” pri zagonu proizvodnje novih modelov, in v tem vidi enega od vzrokov za padec nekoč mogočnega proizvajalca.

Espinosa ima dolgoletne izkušnje v proizvodnji. Napovedal je že niz novih Nissanovih modelov, med katerimi bo prvi priključni hibrid in tretja generacija Leafa, prvega množičnega električnega vozila na svetu, ki je na trg prišlo leta 2010. Delnice Nissana so v petek zjutraj zrasle za 1,9 odstotka, kar se približno sklada s povprečno rastjo kompozitnega indeksa Nikkei. Slednje odraža pozitivne odzive vlagateljev na pogumne napovedi obsežnega prestrukturiranja podjetja.

Po drugi strani je bonitetna agencija Fitch dodatno znižala kreditno oceno Nissana in ga potisnila še globlje v območje visoke tveganosti ali  t.i. območje “junk”. Nissan je v četrtek objavil, da v finančnem letu, ki se je zaključilo marca, pričakuje čisto izgubo v višini kar 750 milijard jenov (5,3 milijarde dolarjev), kar je bistveno več od prejšnjih napovedi, ki so predvidele izgubo višini 80 milijard jenov.

V okviru prestrukturiranja Nissan napoveduje odpuščanja, zmanjšanje kapacitet in zapiranje proizvodnih obratov. Delnice Nissana že mesece dosegajo slabe rezultate, zlasti po februarskih propadlih pogajanjih s Hondo o 60 milijard dolarjev vredni združitvi, domnevno zaradi Hondine zahteve, da Nissan postane njena podružnica.

Nissan je pri tem utrpel izgubo okoli 500 milijard jenov zaradi odpisa premoženja v Severni Ameriki, Latinski Ameriki, Evropi in na Japonskem, pričakuje pa se tudi, da bodo dodatni stroški prestrukturiranja presegli 60 milijard jenov.

“Previdno revidiramo napovedi za tekoče leto, kar odraža temeljite ocene naše učinkovitosti in knjigovodske vrednosti naših proizvodnih sredstev,” je dejal Espinosa. Nissan predvideva, da bo skupni poslovni dobiček znašal 85 milijard jenov, kar je približno 30 odstotkov manj od prejšnjih ocen.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji