Družba The Walt Disney Company je sporočila, da je z YouTube TV dosegla večletni distributerski sporazum, ki na pretočno platformo vrača celotno Disneyjevo programsko ponudbo ter s tem končuje dvotedenske zastoje, ki so milijone naročnikov pustili brez dostopa do ključnih športnih prenosov in informativnega programa.
Kot je navedeno v uradnem sporočilu družbe, sporazum prinaša Disneyjevo programsko paleto – športne, informativne in zabavne vsebine – z večjo izbiro in vrednostjo za uporabnike. Disneyjeva omrežja in postaje, vključno z ABC, ESPN, FX in National Geographic, se že začenjajo vračati naročnikom YouTube TV, je navedeno v sporočilu.
“Ta novi sporazum odraža našo nenehno zavezanost zagotavljanju izjemne zabave in prilagajanju načinom, kako občinstvo izbira gledanje,” so izjavili Alan Bergman in Dana Walden, sopredsednika divizije Disney Entertainment, skupaj z Jimmyjem Pitarom, predsednikom ESPN. “Priznava ogromno vrednost Disneyjevega programiranja in naročnikom YouTube TV zagotavlja več prožnosti in izbire. Zadovoljni smo, da so naša omrežja obnovljena pravočasno, da lahko oboževalci ta konec tedna uživajo v številnih odličnih programskih možnostih, vključno s študentskim nogometom.”
Prekinitev je trajala od konca oktobra
Disneyjeva programska vsebina je postala nedostopna na platformi YouTube TV 30. oktobra, potem ko stranema ni uspelo doseči dogovora o novi distribucijski pogodbi. Zastoj je prišel v najbolj neugodnem trenutku – naročniki so ostali brez dostopa do volilne noči v ZDA, tekem NFL ob ponedeljkih zvečer in številnih prenosov študentskega nogometa.
Spor je bil osredotočen na ceno, ki jo Disney zaračunava YouTube TV za svoje programe. ESPN, Disneyjevo najvrednejše omrežje, zaračunava več kot 10 dolarjev mesečno na naročnika – najvišjo takso med vsemi omrežji v Združenih državah, kot je predhodno poročal CNBC.
Novi pogoji sporazuma
Skladno s sporočilom novo večletno distribucijsko partnerstvo vključuje dostop do storitve ESPN Unlimited, ki bo naročnikom osnovnega paketa YouTube TV na voljo brez dodatnih stroškov do konca leta 2026. Sporazum omogoča tudi vključitev paketa Disney+/Hulu Bundle v izbrane ponudbe YouTube, medtem ko bodo izbrana omrežja del žanrsko specifičnih paketov, ki jih YouTube TV načrtuje uvesti v prihodnosti.
YouTube je v sporočilu izrazil zadovoljstvo z doseženim dogovorom. “Veseli smo, da lahko sporočimo, da smo z Disneyjem dosegli sporazum, ki ohranja vrednost naše storitve za naročnike in prihodnjo prožnost v naših ponudbah,” je navedel predstavnik YouTube. “Opravičujemo se za motnje in cenimo potrpežljivost naših naročnikov, medtem ko smo pogajali v njihovem imenu.”
Finančni vpliv
Analitiki Morgan Stanley so ocenili, da je Disney med zastojem dnevno izgubljal več kot 4 milijone dolarjev, kar pomeni, da je skupna izguba presegla 60 milijonov dolarjev. YouTube TV je prejšnji teden začel izdajati enkratne dobropise v višini 20 dolarjev naročnikom kot nadomestilo za izgubljeno vsebino.
Skladno z raziskavo, opravljeno prejšnji teden, je 24 odstotkov naročnikov YouTube TV izjavilo, da je preklicalo ali namerava preklicati naročnino zaradi Disneyjeve prekinitve. YouTube je imel ob začetku spora več kot 9 milijonov naročnikov, kar ga uvršča med največje ponudnike internetne televizije v Združenih državah.
Pogoste prepirke v panogi
To ni prvič letos, da se je YouTube TV znašel v sporu z velikimi medijskimi družbami. Vsebina NBCUniversal je bila skoraj odstranjena s platforme, preden sta družbi oktobra dosegli dogovor ter preprečili ukinitev programov, kot je “Sunday Night Football”. YouTube TV se je avgusta soočil tudi s sporom s Foxom, ki bi skoraj privedel do izklopa Fox News, Fox Sports in drugih programov Fox, tik pred začetkom sezone študentskega nogometa.
Cena osnovnega paketa YouTube TV trenutno znaša 82,99 dolarja mesečno. Disney v svojem sporočilu poudarja, da sporazum predstavlja “močan izid tako za potrošnike kot za družbo”, z dogovorom, ki priznava “ogromno vrednost visokokakovostne zabave, športa in novic, ki so jih oboževalci pričakovali od Disneyja”








