Štiridnevna stavka stevardov in stevardes Air Canade, ki je prizadela več kot pol milijona potnikov zaradi spora o plačah in neplačanem delu, se je končala z začasnim dogovorom. Ta lahko pomembno vpliva na sistem plačevanja kabinskega osebja v celotni severnoameriški letalski industriji, saj po novem prvič uvajajo plačilo za čas, preživet pred vzletom, ki do zdaj ni bil nadomesten.
Sindikat, ki zastopa več kot 10.000 stevardov Air Canade, se je dogovoril, da bodo stevardom za delo eno uro pred vzletom na ozkokabinskih letalih in 70 minut pred vzletom na širših letalih plačevali polovico običajne urne postavke v prvem letu. Ta delež bo do četrtega leta narasel na 70 odstotkov. Prejšnja ponudba je vključevala plačilo zgolj za 45 oziroma 60 minut za ozkokabinska in širokokabinska letala.
Podobne zahteve in nezadovoljstvo so prisotne tudi pri ameriških letalskih družbah, kjer so stevardese in stevardi zavrnili nekaj pogodb, ker niso urejale plačila za čas, namenjen vkrcavanju in drugih opravilom na tleh.
Višji stroški in vplivi na industrijo
Povečanje plačil bo za Air Canado predstavljalo dodatnih približno 140 milijonov kanadskih dolarjev (približno 87 milijonov evrov) stroškov. Ti stroški so že tako za približno 26 odstotkov višji v primerjavi s časom pred pandemijo, ob tem pa se Air Canada spopada s strmoglavljenjem prometa na relaciji ZDA zaradi napetih trgovinskih odnosov.
Po drugi strani so ameriške družbe, kot so American Airlines in Alaska Airlines, že začele kompenzirati stevardom čas vkrcanja in nekateri segmenti med leti. Delta Air Lines je leta 2022, čeprav brez sindikata za kabinsko osebje, uvedla plačilo za čas vkrcanja.
Preberite več:
Zadrževanje stroškov lahko povzroči nestabilnost v industriji in dodatne delovne spore. Air Canada in drugi nosilci v industriji bodo zaradi pritiska sindikatov in zahtev kabinskega osebja morali prilagoditi svoje plačne modele, kar bo vplivalo na prihodnja pogajanja po celotni regiji in svetu.