Več kot dve desetletji načrtov, pravnih sporov in političnih razprav se je končalo z odločitvijo, ki je bila na koncu neizogibna. Uprava Flughafen Wien AG je sporočila, da tretje vzletno-pristajalne steze ne bo.
Razlogi so prozaični: stroški gradnje so narasli na približno dve milijardi evrov, največji letalski prevozniki na dunajskem letališču pa so projektu nasprotovali. Brez njihove podpore refinanciranje prek višjih pristojbin ni bilo izvedljivo, sta pojasnila člana uprave Julian Jäger in Günther Ofner, poroča avstrijska tiskovna agencija APA.
Letališče bo tako ostalo pri dveh stezah. Ob načrtovanih širitvah terminalov naj bi zmoglo do 52 milijonov potnikov letno — kar je bistveno več od letošnjih pričakovanih 42 milijonov.
Odločitev ima tudi takojšnje finančne posledice. Plačila iz mediacijskega sporazuma okoljskemu skladu in sosednjim občinam v višini 55,9 milijona evrov, namenjena projektu med letoma 2018 in 2020, bo treba odpisati. Flughafen Wien je zato znižal napoved letošnjega čistega dobička na 210 milijonov evrov, prej je pričakoval 230 milijonov.
Projekt tretje steze sega v začetek tisočletja. Pravni postopki so se vlekli, zadnja sodna odločitev upravnega sodišča pa je nerešena že 17 mesecev. Okoljske organizacije so ves čas opozarjale na povečanje emisij. A na koncu niso bile ključne — odločilna je bila ekonomika.
Od zasnove projekta so se razmere temeljito spremenile, poudarjajo na letališču. Število potnikov na polet se je od leta 2005 podvojilo. Letala so večja, steze manj obremenjene. Pritisk na zmogljivost je popustil kljub rasti prometa.
Tretja steza bi lahko znova prišla na mizo, če bi tržne razmere to upravičevale, pravijo na letališču. A to je glasba prihodnosti. Za zdaj se Dunaj osredotoča na širitev terminalov — februarja se začne gradnja južne razširitve Terminala 3 v vrednosti 420 milijonov evrov.









