V zadnjem letu je število električnih vozil po vsem svetu naraslo za kar tretjino in doseglo 55,8 milijona, razkrivajo podatki nemškega inštituta ZSW. Največji delež električnih vozil je na Kitajskem, kjer jih je kar 31,4 milijona. Sledi ZDA s 6,4 milijona in Nemčija z 2,6 milijona vozil. Norveška, ki je znana po hitrem prehodu na električno mobilnost, ima nekaj več kot milijon električnih vozil.
V statistiko so vključena tako povsem električna vozila kot priključni hibridi. Med proizvajalci je na prvem mestu kitajski BYD z 10,6 milijona prodanih električnih vozil, sledita Tesla (7,3 milijona) in Volkswagen (4,3 milijona). V prvi deseterici sta tudi BMW in Mercedes-Benz, a strokovnjaki napovedujejo, da bodo v prihodnjih letih v vrhu prevladovali predvsem kitajski proizvajalci.
Kitajska postaja globalni igralec
Najnovejša poročila, objavljena v zadnjih dneh na spletnih portalih Automotive News Europe, Reuters in Bloomberg, potrjujejo, da kitajski proizvajalci električnih vozil vse bolj prodirajo tudi na evropski trg. Kitajska podjetja, kot so BYD, Nio in Xpeng, so letos okrepila svojo prisotnost na avtomobilskih salonih v Münchnu in Parizu, kjer so predstavila nove modele, namenjene evropskim kupcem.
Po podatkih Mednarodne agencije za energijo (IEA) je Kitajska v prvi polovici leta 2025 izvozila za več kot 1,2 milijona električnih vozil, kar je skoraj dvakrat več kot leto prej. Evropska komisija je medtem napovedala dodatne preglede in morebitne carine, saj se evropski proizvajalci soočajo z vse večjo konkurenco iz Azije.
Trendi in izzivi v Evropi
V Evropi se prodaja električnih vozil še naprej povečuje, čeprav nekoliko počasneje kot na Kitajskem. Po zadnjih podatkih Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) je v prvih petih mesecih letošnjega leta delež električnih vozil med novimi registracijami presegel 20 odstotkov. Največji trgi ostajajo Nemčija, Francija in Nizozemska, a vse več električnih vozil najdemo tudi v državah Srednje in Vzhodne Evrope.
Kljub rasti pa evropski proizvajalci opozarjajo na izzive, kot so visoki stroški baterij, pomanjkanje surovin ter potreba po posodobitvi polnilne infrastrukture. Poleg tega je Evropska unija v začetku junija 2025 napovedala dodatne subvencije za domače proizvajalce in ukrepe za zaščito evropske avtomobilske industrije pred poceni uvozom iz Azije.
Prihodnost električne mobilnosti
Analitiki pričakujejo, da bo rast števila električnih vozil ostala visoka tudi v prihodnjih letih, predvsem zaradi vse strožjih okoljskih zahtev in državnih spodbud. Kitajski proizvajalci bodo po vsej verjetnosti še naprej povečevali svoj tržni delež, medtem ko bodo evropski in ameriški proizvajalci morali pospešiti razvoj novih modelov ter vlaganja v baterijsko tehnologijo in infrastrukturo.
Električna mobilnost tako postaja ključni del svetovne avtomobilske industrije, pri čemer Kitajska prevzema vodilno vlogo, Evropa pa išče načine, kako ohraniti konkurenčnost v tem hitro spreminjajočem se okolju.