Evropski trg novih avtomobilov je letos pokazal znake okrevanja, čeprav so skupni obsegi registracij še vedno precej pod ravnijo pred pandemijo. Po podatkih Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) so se nove registracije v EU do oktobra letos v primerjavi z enakim obdobjem lani povečale za 1,4 odstotka, kar je že četrti zaporedni mesec rasti. Kljub temu ostaja dinamika segmenta električnih vozil še vedno izziv, saj trg še ni dosegel stopnje, ki bi jo zahteval prehod na trajnostno mobilnost.
V ospredju zanimanja ostajajo baterijsko-električni avtomobili, katerih tržni delež je do oktobra 2025 znašal 16,4 odstotka, kar je občutno več kot lani, ko je znašal 13,2 odstotka. Število registracij novih električnih avtomobilov je doseglo 1.473.447 vozil, kar jasno kaže, da potrošniki vse bolj prepoznavajo prednosti električne mobilnosti, čeprav segment še vedno ne sledi potrebnemu tempu prehoda.
Hibridna vozila ostajajo najbolj priljubljena izbira
S 3.109.362 registracijami in 34,6-odstotnim deležem trga so hibridi prva izbira kupcev, medtem ko registracije priključnih hibridov nenehno rastejo. Ti avtomobili so dosegli 819.201 registracijo in 9,1-odstotni tržni delež, kar je občutno več kot lani, ko je bil delež 7 odstotkov.
Največji trg za baterijsko-električne avtomobile v EU predstavljajo Nemčija, Belgija, Nizozemska in Francija, ki skupaj obsegajo 62 odstotkov vseh registracij. Rast je bila posebej izrazita v Nemčiji (+39,4 odstotka), sledila sta Belgija (+10,6 odstotka) in Nizozemska (+6,6 odstotka), medtem ko je Francija beležila 5,3-odstotno rast.
Tudi segment hibridnih vozil se je razširil predvsem zaradi španskega (+27,1 odstotka), francoskega (+26,3 odstotka), nemškega (+10,3 odstotka) in italijanskega (+8,9 odstotka) trga. Registracije priključnih hibridov so se povečale zaradi močnega povpraševanja v Španiji (+109,6 odstotka), Italiji (+76,5 odstotka) in Nemčiji (+63,4 odstotka).
Tržni delež vozil z motorjem z notranjem izgorevanjem vztrajno pada
Z rastjo električnih in hibridnih avtomobilov pa tradicionalna vozila na bencinski in dizelski pogon še naprej izgubljajo delež. Registracije novih bencinskih avtomobilov so do konca oktobra 2025 padle za 18,3 odstotka, pri čemer je največji padec zaznala Francija (-32,3 odstotka), sledila sta Nemčija (-22,5 odstotka) in Italija (-16,9 odstotka). Tržni delež bencinskih vozil je tako upadel z lanskih 34 odstotkov na 27,4 odstotka. Dizelska vozila so zabeležila še večji padec, za 24,5 odstotka, kar je znižalo njihov delež na 9,2 odstotka.
Rast električnih in hibridnih vozil v oktobru 2025 kaže močan trend prehoda na alternativne pogone, saj so se baterijsko-električna vozila povečala za 38,6 odstotka, hibridi za 9,4 odstotka, priključni hibridi pa kar za 43,2 odstotka v primerjavi z enakim obdobjem lani. Čeprav so to spodbudni podatki, je jasno, da mora EU pospešiti prehod, če želi doseči cilje glede zmanjšanja emisij in trajnostne mobilnosti.
Zanimiv je pogled na razlike med državami
Nemčija ostaja vodilna pri baterijsko-električnih vozilih, hkrati pa so hibridi in priključni hibridi močno razširjeni v Španiji in Italiji. Francija ohranja stabilni trend rasti v obeh segmentih, medtem ko je Nizozemska še posebej osredotočena na električne avtomobile. Takšna regionalna raznolikost kaže, da so lokalni viri subvencij, infrastruktura za polnjenje in državni ukrepi pomemben dejavnik pri pospeševanju tržnega deleža trajnostnih vozil.
Avtomobilska industrija je v EU še vedno pomemben del gospodarstva, ki zaposluje 13,6 milijona ljudi in predstavlja 8,1 odstotka vseh proizvodnih delovnih mest. Leta 2025 je avtomobilska industrija prispevala 414,7 milijarde evrov davkov in 93,9 milijarde evrov trgovinskega presežka. Skupni delež avtomobilskega sektorja v EU presega 8 odstotkov BDP, letna vlaganja v raziskave in razvoj pa so ocenjena na 84,6 milijarde evrov, kar predstavlja približno 34 odstotkov celotnega R&D (raziskave in razvoj) v EU. To kaže, da je avtomobilska industrija ključna ne le za gospodarstvo, temveč tudi za tehnološki napredek in zeleno preobrazbo.
Preberite več:
Čeprav se trendi električne in hibridne mobilnosti krepijo, ostaja ključno, kako bodo države nadaljevale z razvojem infrastrukture, subvencij in regulativ, ki bodo vplivali na hitrost prehoda na trajnostno mobilnost. Analitiki opozarjajo, da bo naslednje leto ključno za ohranitev rasti in dosego dolgoročnih ciljev EU glede zmanjšanja emisij in povečanja deleža čistih tehnologij v prometu.









