Avtomobilska industrija je ogrožena tako v ZDA kot v Evropi, je opozoril predsednik skupine Stellantis, John Elkan, kot razlog pa navedel povečanje carinskih dajatev in “nerealističen načrt za zmanjšanje emisij škodljivih plinov”.
“Z žalostnimi carinami in pretirano togimi predpisi sta ameriška in evropska avtomobilska industrija v nevarnosti, medtem ko je Kitajska ubrala drugo pot,” je John Elkan opozoril ob odprtju generalne skupščine tega proizvajalca avtomobilov, ki združuje 15 znanih znamk, med njimi Peugeot, Fiat, Opel in Chrysler, poroča Beta.
V ZDA so avtomobilsko industrijo močno prizadele visoke carine na uvožene avtomobile, pa tudi dodatni sloji carin, zlasti na aluminij, jeklo in rezervne dele, je dejal Elkan, ki vodi skupino od razrešitve generalnega direktorja Carlosa Tavaresa decembra 2024.
Carinske stopnje v višini 25 odstotkov, uvedene pred dvema tednoma, obremenjujejo uvoz avtomobilov in avtomobilskih delov v ZDA, še posebej tistih podjetja Stellantis, ki prihajajo iz Mehike in Kanade.
V Evropi so predpisi o emisijah ogljikovega dioksida vsilili nerealistični načrt popolne elektrifikacije, ki ni usklajen z dejanskimi razmerami na trgu, je dodal.
Elkan je dejal, da so nekatere evropske vlade nenadoma ukinile spodbude za nakup električnih avtomobilov, da je infrastruktura za polnjenje neustrezna, in da je posledica tega oklevanje potrošnikov pri prehodu na električna vozila.
Evropski in ameriški proizvajalci se prav tako soočajo z naraščajočo konkurenco Kitajske, ki bi lahko letos prodala več vozil kot ZDA in Evropa skupaj. “Ameriško-evropski neuspeh bi bil tragedija, saj je avtomobilska proizvodnja vir delovnih mest, inovacij in stabilnih skupnosti,” je dejal Elkan.
Poudaril je, da še ni prepozno, “če ZDA in Evropa sprejmeta nujne in potrebne ukrepe”, da bi spodbudili usklajen prehod na električna vozila.
Preberite več:
- Marca močno porasla svetovna prodaja električnih avtomobilov, vodita Kitajska in Evropa
- Na borzah EU najbolj zrasle delnice proizvajalcev avtomobilov, zrasli tudi indeksi Crobex
- Nafta se je zaradi možnih ameriških izjem pri carinah na avtomobile in rasti kitajskega uvoza surove nafte za spoznanje podražila
John Elkan, dedič družine, ki je ustanovila Fiat, je prav tako povedal, da ga bodrijo besede Donalda Trumpa, ki je v začetku tedna dejal, da je pri carinah odprt za kompromis.