EU oglobil luksuzne modne znamke: konec omejevanja popustov in cen

Gucci, trgovina, moda, oblačila
Foto: Unsplash

Trem velikim modnim znamkam – Gucci, Chloé in Loewe – je danes Evropska komisija izrekla skupno globo v višini 157 milijonov evrov zaradi prepovedanih cenovnih praks. Te so trgovcem onemogočale svobodo določanja maloprodajnih cen – z oviranjem popustov, diktiranjem prodajnih obdobij in prepovedmi spletne prodaje. Glavno kazen je prejela francoska multinacionalka Kering, ki je lastnik znamke Gucci, in sicer kar 119,7 milijona evrov.

Preiskava Evropske komisije je razkrila, da so omenjene modne hiše s svojimi trgovskimi partnerji sklenile dogovore, ki so omejevali samostojno cenovno politiko trgovcev. Ti so morali upoštevati “priporočene cene”, omejitve maksimalnih popustov in določene časovne okvire za izvajanje razprodaj. V nekaterih primerih so bili trgovci celo primorani, da popolnoma opustijo popuste.

Pri Gucciju je dodatno veljala prepoved spletne prodaje za določene linije izdelkov, kar je po mnenju Komisije omejevalo konkurenco in oviralo dostopnost izdelkov preko različnih kanalov.

Znamke so sistematično nadzorovale cene pri svojih trgovcih in ukrepale proti tistim, ki se teh omejitev niso držali. Večina trgovcev je cenovne zahteve spoštovala že od začetka ali po opozorilih.

Prepovedane prakse so modne znamke izvajale več let

Pri Gucciju so se nedovoljenih postopkov posluževali od aprila 2015 do aprila 2023, pri Loewe prav tako od konca 2015 do 2023, medtem ko je Chloé veljala ta politika od decembra 2019 do aprila 2023. Vse so prenehale šele po nenapovedanih nadzorih Komisije aprila 2023.

Evropska komisija je zaradi sodelovanja družb v preiskavi kazni znižala – Gucci in Loewe sta prejela 50-odstotni popust, Chloé pa 15-odstotnega.

Jasno sporočilo industriji in potrošnikom

Gucci je sporočil, da je postopek že sklenjen in da so stroški kazni vključeni v prvi polletni finančni načrt skupine Kering za leto 2025. Loewe, del skupine LVMH, je potrdil dosežen dogovor in zagotovil, da bo spoštoval zakonodajo o konkurenci. Lastnik Chloé, Richemont, pa se na zahteve po komentarju do zdaj še ni odzval.

Evropska komisija je poudarila, da cilj ukrepa ni zgolj kaznovanje, temveč predvsem jasno sporočilo industriji in potrošnikom.Teresa Ribera, evropska komisarka za konkurenco, je zapisala: “V Evropi si zaslužijo vsi potrošniki, ne glede na to, ali izvajajo nakup v fizični trgovini ali prek spleta, koristi resnične konkurence.”

Ta odločitev predstavlja pomemben premik v nadzoru nad luksuznimi znamkami, ki so doslej lahko uporabljale cenovne politike, ki so omejevale fleksibilnost trgovcev. Zdaj bodo morale posvetiti več pozornosti pravičnim odnosom z distribucijskimi kanali in se izogibati praksam, ki zmanjšujejo konkurenco.

Spletna prodaja in digitalni kanali so postali vse pomembnejši, zato je ohranjanje transparentnosti in spoštovanje konkurence ključno za razvoj modnega sektorja.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji