Cilj Evropske komisije je povečati povpraševanje po električnih vozilih (EV) v korporativnih voznih parkih, kar nameravajo doseči z ukinitvijo davčnih olajšav za službena vozila z bencinskimi ali dizelskimi motorji, navaja osnutek dokumenta EK.
Izvršni organ EU bo objavil svoj akcijski načrt za avtomobilsko industrijo po mesecu dni dogovarjanja z vodilnimi v sektorju. Cilj načrta je zagotoviti, da bi evropski proizvajalci avtomobilov elektrificirali vozne parke in tako konkurirali naprednejšim ameriškim in kitajskim tekmecem.
Evropski proizvajalci avtomobilov opominjajo, da že lansirajo nove modele, vendar jih potrošniki slabo sprejemajo. Tržni delež električnih vozil v Evropi se je leta 2024 po podatkih Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) zmanjšal za eno odstotno točko na 13,6 odstotka, a se je januarja 2025 povečal na 15 odstotkov.
V osnutku je zapisano, da korporativne flote predstavljajo približno 60 odstotkov novih registracij avtomobilov v Evropski uniji.
“Da bi v korporativnih voznih parkih zagotovili ustrezno uporabo vozil z ničelnimi emisijami, moramo nujno odpraviti napačne subvencije za vozila na fosilna goriva,” je navedeno v sporočilu.
V osnutku dokumenta je navedeno, da bo Komisija do konca leta predlagala zakonodajo za dekarbonizacijo korporativnih voznih parkov z ukrepi za podporo povpraševanju po električnih vozilih, poroča Reuters.
Preberite več:
Komisija bo danes v zvezi z ukrepi, ki jih lahko sprejmejo za pospešitev uvajanja električnih vozil, objavila priporočila državnim, regionalnim in občinskim oblastem.
ACEA je sporočila, da je za stanje delno kriva omejena infrastruktura za polnjenje, saj se skoraj 60 odstotkov polnilnih postaj nahaja le v treh državah. Nenadna ukinitev subvencij v Nemčiji in pomanjkanje cenovno dostopnih električnih vozil sta prav tako negativno vplivala na povpraševanje.