Evropa pospešuje razvoj omrežja za polnjenje električnih vozil

električna vozila, polnilnica, elektrika, avtomobili
Foto: Unsplash

Ker stremi Evropa k ogljični nevtralnosti, je hitro širjenje omrežja za polnjenje električnih vozil postalo nujno, saj lahko pomanjkanje polnilnic upočasni prehod na nove zelene tehnologije. 

Kljub 15,6-odstotni rasti prodaje baterijskih električnih vozil v prvi polovici leta 2025, ki je izboljšanje glede na 12,5 odstotka v enakem obdobju lani, ostajajo velike razlike med državami in pomanjkanje ustrezne infrastrukture v nekaterih regijah ovira večjo uveljavitev električnih vozil.

Neenakomerna distribucija in razlike med državami

Nordijske države vodijo pri uporabi baterijskih električnih vozil. Med januarjem in majem 2025 so ta predstavljala najmanj 51 odstotkov vseh novih registracij. Norveška pa je nesporni zmagovalec – električna vozila so predstavljala kar 96 odstotkov vseh novih registracij. Nasprotno pa najnižje deleže beležita Slovaška (5,3%) in Hrvaška (4,8%). 

Nizko potrošniško povpraševanje ovira investicije v polnilno infrastrukturo, ob pomanjkanju katere pa potrošniki seveda masovno ne kupujejo električnih vozil.

Skupno se je lani število javnih polnilnih mest povečalo za več kot 35% in preseglo milijon, vendar je njihova distribucija neenakomerna, saj je 61% vseh polnilnic skoncentriranih v treh državah: Nizozemski, Nemčiji in Franciji. Za doseganje cilja EU – 3,5 milijona polnilnih mest do leta 2030 – je treba v naslednjih petih letih namestiti okoli 2,6 milijona novih polnilnic, oziroma približno 520.000 letno. To je znatno več kot 153.027 novih polnilnic, ki so bile nameščene v letu 2023.

Pametna in strateška namestitev polnilnic

Število polnilnic sicer ni vse, ključna za učinkovito izkoriščanje in dostopnost je predvsem njihova strateška namestitev. Doslej so polnilnice pogosto nameščali na lokacijah z nizkim povpraševanjem, kar vodi do slabe izrabe in izgubljenih možnosti.

Za premagovanje teh izzivov sta nastali inovativni podjetji SurplusMap iz Norveške in francoska Voltaage. SurplusMap uporablja umetno inteligenco za analizo učinkovitosti polnilnic, analiziranje tržnih vrzeli in napovedovanje potreb po določenih lokacijah. Do danes so analizirali več kot pol milijona polnilnic v 15 državah.

Voltaage pa omogoča določitve najbolj optimalnih lokacij za polnilnice z združevanjem podatkov o prometu, demografiji in obstoječi infrastrukturi. V zadnjih devetih mesecih so v svojo platformo vključili več kot 4.100 polnilnih mest, pri čemer so s svojimi rešitvami podvojili prihodke posameznih polnilnic.

Evropska zakonodaja in podpora

Ključni zakonodajni okvir zagotavlja Evropski zakon o infrastrukturi za alternativna goriva (AFIR), ki med drugim zahteva postavitev hitrih polnilnih postaj vsakih 60 kilometrov glavnih evropskih transportnih koridorjev. Prav tako označuje minimalne zahteve za moč polnilnice in zahteva, da morajo polnilnice omogočati različne načine plačila. Poleg tega nova direktiva za energijsko učinkovitost stavb spodbuja vgradnjo polnilnic tudi v novih poslovnih zgradbah.

Države članice pa poleg tega spodbujajo širitev, s specifičnimi gospodarstvenimi ukrepi in subvencijami za razvoj infrastrukturnih omrežij, na primer Nemčija namenja 6,3 milijarde evrov za ta namen, Francija pa se je zavezala vložku za ultra hitre polnilnice do leta 2028.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji