Evropska komisija omilila omejitve CO2 za evropsko avtomobilsko industrijo

citroen electric model ec3
Električni model ë-C3, Foto: citroen.si

Očitno je, da so težave za evropsko avtomobilsko industrijo postale resne. Evropska komisija ugotavlja, da mora nekoliko sprostiti pravila, da bi sektorju pomagala pri zelenem prehodu.

Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen je v ponedeljek izjavila, da se bodo proizvajalci avtomobilov morali držati veljavnih ciljev zmanjšanja emisij ogljikovega dioksida, a bo izpolnjevanje teh ciljev merjeno na triletnem in ne na letnem nivoju.

Izpolnjevanje ciljev pomeni večjo prodajo električnih vozil, pri čemer Evropska unija zaostaja za ZDA in Kitajsko.

“Cilji ostajajo enaki in jih je treba doseči, vendar to daje več prostora za delovanje,” je dejala von der Leyenova in dodala, da bo potrebno soglasje držav članic in Evropskega parlamenta.

Vrednost delnic proizvajalcev, kot so Volkswagen, BMW in Mercedes-Benz, je po tej izjavi narasla.

Skladnost s pravili bodo tako preverjali v triletnem obdobju, od leta 2025 do 2027.

Proizvajalci so od Bruslja zahtevali omiljen pristop, saj bi morali letos plačati tudi do 15 milijard evrov kazni.

Na podlagi novega predloga bodo lahko letos prodali manj električnih avtomobilov, kot bi morali, v zameno za večjo prodajo v naslednjem letu in v letu 2027.

To bo nekoliko upočasnilo rast proizvodnje električnih vozil v Evropi in odpravilo pritisk na industrijo, da mora že letos lansirati cenejše električne modele.

Izvršni direktor mednarodne evropske organizacije Transport & Environment, William Todts, meni, da ukrep ne bo koristen, saj le pomaga tistim, ki zaostajajo pri zeleni preobrazbi.

“Opuščanje pravil nagrajuje tiste, ki zaostajajo, in bore malo pomaga evropski avtomobilski industriji, razen v tem, da še naprej zaostaja za Kitajsko pri električnih vozilih. EU tvega, da bo vzpostavila zelo škodljivo negotovost glede prehoda na električna vozila. Zato pričakujemo akcijski načrt za avtomobilsko industrijo, ki bo obnovil zaupanje in sektor postavil na pot, da doseže 100-odstotni cilj vozil brez emisij do leta 2035,” je objavljeno na spletni strani organizacije.

Komisija naj bi nov akcijski načrt objavila ta teden.

Todts poudarja, da so bili cilji, zastavljeni za letos, dosegljivi, zdaj pa bodo proizvajalci pod manjšim pritiskom, da lansirajo cenovno dostopnejše električne modele, kot sta Renault R5 in Citroën eC3, ki naj bi pripomogla k doseganju letošnjih ciljev.

Bruselj glede na razplet v industriji zastavljene cilje še vedno vidi kot dobre, vendar se zaveda, da je njihova izvedba vprašljiva. To se kaže tudi v poenostavitvi pravil na področju poročanja o trajnosti, objavljenih prejšnji teden, s katerimi bo iz obveznosti izvzetih približno 80 odstotkov podjetij, zahteve pa se bodo omejile na največja podjetja. Delno so bili prestavljeni tudi roki za izvajanje ustrezne direktive.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji