Evropska komisija je pred nekaj dnevi predlagala več amandmajev k podnebnemu cilju EU glede zmanjšanja emisij ogljikovega dioksida (CO₂) do leta 2040, eden izmed njih pa se nanaša tudi na proizvodnjo vozil, in sicer tako, da bo “omiljena vrednost triletnega povprečja emisij CO₂ za avtomobilsko industrijo”.
Evropska avtomobilska industrija, ki je že zakorakala proti “zeleni mobilnosti”, se sooča z globalno konkurenco, ki je bila deležna večje politične podpore, kar neizogibno vpliva na konkurenčnost in se neposredno odraža tudi na trgu.
Ta novica iz sedeža Evropske komisije kaže, da so prizadevanja ne le avtomobilske industrije, ampak tudi drugih gospodarskih akterjev v EU, da svojemu političnemu vodstvu izpostavijo težave, obrodila sadove, piše v izjavi, ki jo je posredovalo Srbsko združenje uvoznikov vozil in delov.
EK je potrdila, da bo že v tem četrtletju spremenila tudi predvideni podnebni zakon EU, kar je dolgo načrtovan korak, s katerim bi se določil cilj 90-odstotnega zmanjšanja emisij do leta 2040. Podnebni cilji EU v tem zakonu določajo, za koliko morajo države zmanjšati posamezne neto emisije v primerjavi z ravnmi iz leta 1990.
EU je zdaj (tako kot večina držav po svetu) zamudila februarski rok za predložitev podnebnega načrta Združenim narodom za leto 2035, za katerega je Komisija sporočila, da naj bi izhajal iz cilja EU do leta 2040.
Objava predloga amandmajev, ki se nanašajo na avtomobilsko industrijo, je bila pozdravljena tudi s strani Združenja proizvajalcev avtomobilov Evrope (ACEA), ki je sprožilo dialog s političnimi akterji EU.
“Z objavo amandmajev o ciljih usklajenosti z emisijami CO₂ za avtomobile in lahka gospodarska vozila vidimo prvi večji rezultat Strateškega dialoga o prihodnosti avtomobilske industrije. Predlog za novo, bolj sproščeno triletno povprečje emisij CO₂ je korak v pravo smer, saj usklajuje cilje razogljičenja z realnimi tržnimi in geopolitičnimi izzivi. Proizvajalcem avtomobilov in dostavnih vozil nudi prepotreben manevrski prostor,” piše v izjavi ACEA, kjer dodajajo, da morajo slednje še dopolniti z znatnimi spodbudami za povpraševanje in široko razširjeno infrastrukturo za polnjenje, da bi se odpravile osnovne ovire preobrazbe.
Kot kažejo najnovejši tržni podatki, je povpraševanje po vozilih z ničelnimi emisijami še vedno daleč od želenega, saj tržni delež električnih vozil (BEV) znaša le 15 odstotkov. Zato se od ciljev, določenih v prejšnjih pravnih predpisih EU, tudi od tistega, da naj bi se do leta 2035 končala proizvodnja vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, ne odstopa. Le pot do tega cilja bo manj stresna.
Preberite več:
“Pozivamo Evropski parlament in Svet EU, da zagotovita hitro uvedbo tega amandmaja,” je izjavila Sigrid de Vries, generalna direktorica ACEA.
Naslednji pomemben korak je temeljita ocena celotnega napredka preobrazbe, s poudarkom na izpopolnjevanju pristopa, kjer je to potrebno, in ne na spremembi končnega cilja. To ni nič manj pomembno za sektor gospodarskih vozil, saj vozila z ničelnimi emisijami predstavljajo le dva odstotka vseh novih registracij, zato ta skupina vozil nujno potrebuje pospešeno revizijo standardov CO₂, na podlagi katerih bi bilo mogoče opraviti oceno že leta 2025.