Evropska kozmetična podjetja, vključno z največjim na svetu, L’Orealom, so od Evropske unije (EU) zahtevala, da ameriško kozmetiko črta s seznama izdelkov, ki bi bili tarča povračilnih ukrepov zaradi ameriških carin. Opozarjajo, da bi eden največjih evropskih industrijskih sektorjev sicer lahko utrpel resno škodo.
Glavni izvršni direktor L’Oreala je izjavil, da je skupina 15 podjetij iz tega sektorja opozorila predstavnike EU, da bi vključitev kozmetike med povračilne ukrepe lahko imela zelo škodljive posledice za sam EU.
“Moj edini poziv ljudem v Bruslju je, naj pogledajo trgovinsko bilanco in ne označijo rdeče kategorije, v kateri lahko izgubimo več, kot pridobimo,” je za Financial Times povedal Nicolas Hieronimus.
EU je prejšnji teden napovedala povračilne ukrepe proti carinam ameriškega predsednika Donalda Trumpa na jeklo in aluminij. Seznam izdelkov, ki bi lahko bili predmet carin od sredine aprila, vključuje parfume, šampone, izdelke za nego kože in ličila.
Seznam, ki zajema blago v vrednosti 26 milijard evrov, je del načrta uvajanja carin v dveh fazah. Prejšnji teden pa se je Evropska komisija odločila preložiti morebitno uvedbo carin, ki bi morale začeti veljati 1. aprila – na primer na viski in motorje znamke Harley Davidson –, do 13. aprila, da bi pustila več prostora za pogovore z Washingtonom.
Po besedah Hieronimusa je skupaj z glavnimi izvršnimi direktorji drugih podjetij, kot sta nemški Beiersdorf in švicarski Givaudan, razpravljal z evropskimi uradniki ter opozoril, da je treba pri uvajanju carin upoštevati, da spada kategorija, na katero se carine uvajajo, med neto uvoznike, ne pa neto izvoznike. Sicer bi povračilni ukrepi bolj prizadeli evropska kot ameriška podjetja.
“Večkrat smo pojasnili, da bi bila napaka vključiti kozmetiko in druge izdelke za lepoto, saj bi si s tem sami škodovali. Višje cene v ZDA bodo prizadele potrošnike in naš tržni delež. Izpustite nas iz tega, cenite naš prispevek k gospodarstvu in ne podžigajte ognja, kjer ni potreben,” je izjavil Vincent Warnery, glavni izvršni direktor Beiersdorfa, ki si lasti znane blagovne znamke, kot sta Nivea in Coppertone.
Nemška trgovska veriga za kozmetiko Douglas je prejšnji teden opozorila, da trgovinske napetosti že vplivajo na evropsko povpraševanje po dražjih kozmetičnih izdelkih.
V kozmetični industriji je zaposlenih približno dva milijona Evropejcev, sektor pa je v letu 2023 k evropskemu gospodarstvu prispeval 180 milijard evrov in 71 milijard evrov davčnih prihodkov.
ZDA so eden največjih trgov za podjetja, kot je L’Oreal.
Vodje kozmetičnih podjetij so v Bruslju razpravljali tudi o spremembah evropske direktive o ravnanju z odpadnimi vodami v urbanih območjih, za katero pravijo, da neupravičeno prizadene prav njih. Zaskrbljeni so tudi zaradi morebitne prepovedi etanola v kozmetičnih izdelkih ter menijo, da je treba povečati ozaveščenost o tem, kako prilagoditve spremembam regulativnih standardov vplivajo na njihove proračune za inovacije.
Preberite več:
Po besedah Hieronimusa raziskovalci L’Oreala tretjino časa in denarja porabijo za revizije, da bi izpolnili regulativne zahteve.
“Ne pravim, da je vsa regulativa slaba. Odločeni smo narediti spremembe, kadar so potrebne. Vendar se včasih soočamo z absurdnimi zahtevami,” je dejal.