Evropska podjetja na Kitajskem zategujejo pas: stroški rastejo, zaupanje upada

Kitajska
Kitajska ostaja pomemben trg, a poslovne razmere za evropska podjetja postajajo vse bolj zahtevne. Foto: Unsplash

Evropska podjetja na Kitajskem v vse večji meri zmanjšujejo stroške in zavirajo nove naložbe. Razlog tiči v upočasnjeni gospodarski rasti, prekomerni ponudbi in vse ostrejši konkurenci, ki znižuje cene in hkrati tudi dobičke. Tako kaže letna raziskava Evropske gospodarske zbornice na Kitajskem, objavljena danes.

“Razmere so se poslabšale na številnih ključnih področjih,« opozarja uvodnik letošnje raziskave poslovnega zaupanja.

Gospodarsko okolje na Kitajskem namreč zaznamujejo težave v nepremičninskem sektorju, šibko domače povpraševanje in geopolitične napetosti, ki dodatno otežujejo položaj evropskih vlagateljev.

Zaloge presežkov in izvozni pritisk

Kitajska podjetja so v zadnjih letih, pogosto z izdatno pomočjo državnih subvencij, intenzivno vlagala v panoge, kot so električna vozila. Rezultat so obsežne presežne zmogljivosti, ki presegajo domače povpraševanje, kar je sprožilo cenovne vojne

Mnoga podjetja zato svojo proizvodnjo usmerjajo na tuje trge, kar pa v Evropi sproža strahove glede poštene konkurence. Evropska unija je že lani uvedla carine na kitajska električna vozila, saj meni, da Kitajska s pomočjo subvencij izkrivlja trg. Strah pred poceni uvozom, ki bi lahko ogrozil evropsko industrijo, ostaja prisoten.

“Obstaja občutek, da koristi dvostranskih trgovinskih in naložbenih odnosov niso pravično porazdeljene,” je v začetku tedna dejal Jens Eskelund, predsednik EU Gospodarske zbornice na Kitajskem.

Po njegovem mnenju kitajske oblasti sicer sprejemajo določene ukrepe za spodbuditev domače potrošnje, a hkrati opozarja, da mora država bolj uravnoteženo nadzorovati rast ponudbe in povpraševanja.

Poslovno zaupanje še ni doseglo dna

Izsledki raziskave, v kateri je med januarjem in februarjem sodelovalo okoli 500 podjetij, kažejo na nadaljnji upad poslovnega zaupanja. Številna podjetja poročajo o večjih stroškovnih pritiskih in vse težjem doseganju pozitivnih poslovnih rezultatov. “V trenutnih razmerah padanja marž je zelo težko za vse,” je sklenil Eskelund.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji