Evropski avtomobilski velikani pod pritiskom zaradi cen in kitajskih carin

model iX3
BMW iX3 je nov paradni konj med električnimi avtomobili bavarskega velikana. Foto: IAA

Pod površjem bleščečih avtomobilov in sijajnih luči največjega evropskega avtomobilskega sejma IAA v Münchnu se skriva negativno vzdušje. Glavni evropski avtomobilski proizvajalci opozarjajo, da je “zabava končana”, saj se soočajo z vse bolj zahtevnim okoljem, saj so cene in dobički na ključnem kitajskem trgu v upadu, evropski trg stagnira, ameriške carine pa ustvarjajo negotovo prihodnost.

Oliver Blume, izvršni direktor največjega evropskega proizvajalca (Volkswagen) in njegove luksuzne znamke Porsche, je jasno povedal: “Zabava, ki smo jo uživali desetletja v avtomobilski industriji, se končuje. Zdaj je čas za preusmeritev.” 

Industrija se mora prilagoditi novim okoliščinam, predvsem v kontekstu prehoda na električna vozila. Evropski regulativni cilji pa za nameček do leta 2035 zahtevajo popolno opustitev vozil z motorji z notranjim zgorevanjem.

Povpraševanje po električnih vozilih raste hitreje na Kitajskem

Kitajski proizvajalci, predvsem nizkocenovni modeli, so dosegli konkurenčno prednost, s čimer ogrožajo evropske avtomobile, ki so se trenutno znašli v obrambnem položaju.

Na münchenskem sejmu so domači proizvajalci, kot so Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW in Porsche, predstavili različne modele, od cenovno dostopnih električnih vozil do luksuznih SUV-jev, vendar so po oceni strokovnjakov potrebne hitrejše, učinkovitejše strategije razvoja, da bi dohiteti kitajske inovacije.

Do leta 2032 evropski avtomobilski proizvajalci načrtujejo lansiranje rekordnih 350 novih električnih modelov. Izgubili pa bi zaradi teh pritiskov lahko celo manj konkurenčne znamke, ki se bodo morda znašle pred združitvami ali celo propadom.

Porsche na Kitajskem beleži upad prodaje, v prvem polletju za približno 28 odstotkov, zato prilagajajo svojo prodajno strategijo in se trenutno odpovedujejo dolgoletnim ciljem dobičkonosnosti. “Kitajski luksuzni trg ni stabilen,” je povedal Blume in izrazil skepso glede prihodnosti, kar kaže na vse večji pritisk kitajskega trga na tradicionalne evropske proizvajalce.

Konkurenca sili proizvajalce v zmanjšanje stroškov

BMW za rast na Kitajskem stavi na model iX3, hkrati pa budno spremlja “brutalno cenovno vojno” med tamkajšnjimi proizvajalci. Tudi Mercedes-Benz je zaradi močne konkurence na Kitajskem primoran zmanjšati stroške, kar je po besedah izvršnega direktorja Ola Kaelleniusa edini način, da ohranijo tržni delež.

Renault, ki se je s kitajskega trga umaknil pred petimi leti, pa zdaj pospešeno razvija cenovno dostopne baterije za električna vozila in poskuša skrajšati razvojni cikel vseh svojih modelov. Francoski proizvajalec je priznal, da trenutno predstavljajo kitajski proizvajalci merilo uspešnosti v industriji.

Evropski avtomobilski sektor se tako danes nahaja na prelomnem točki. Zapletene carinske ovire in cenovna vojna z nizkocenovnimi kitajskimi vozili zahtevajo od evropskih podjetij hitre in pragmatične ukrepe za ohranjanje konkurenčnosti v svetovnem avtomobilskem svetu.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji