Slovenski proizvajalec pijač Fructal iz Ajdovščine je v letu 2024 začel največji investicijski cikel v zadnjem desetletju, vreden več kot 7 milijonov evrov. Cilj teh naložb je povečanje proizvodnih zmogljivosti, izboljšanje energetske učinkovitosti ter uvajanje naprednih tehnologij, s čimer podjetje sledi svoji zavezanosti trajnostnemu razvoju in inovacijam.
Med ključnimi investicijami je uvedba nove Tetra Pak embalaže, izdelane iz obnovljivih materialov na osnovi sladkornega trsa, ki omogoča 52 % nižje emisije CO₂ in ima oznako “Carbon Verified”. Poleg tega je Fructal v sklopu zmanjševanja ogljičnega odtisa lani na obratu v Ajdovščini namestil fotovoltaično elektrarno z močjo 606 vršnih vatov, ki letno proizvede okoli 650 megavatnih ur električne energije. Tako sončna elektrarna pokriva približno 13 % potreb podjetja po električni energiji.
“Izrabo sončne energije v Ajdovščini nameravamo v obdobju dveh let še povečati z dodatno fotovoltaično elektrarno z nazivno močjo 800 vršnih vatov. Delež obnovljivih virov nameravamo povečati na tretjino letnih potreb Fructala po električni energiji,” je povedal direktor Goran Medić.
Modernizacija proizvodnje in boljši pogoji za zaposlene
Podjetje, ki je lani doseglo 3,4-odstotno medletno rast prihodkov in 37-odstotno rast čistega dobička, je prav tako moderniziralo proizvodne linije, uvedlo avtomatizacijo procesov ter izboljšalo delovne pogoje za zaposlene. Fructal ostaja zavezan lokalni proizvodnji in trajnostnemu razvoju, kar potrjuje tudi zavezanost k zmanjševanju ogljičnega odtisa na vseh področjih delovanja.
Preberite več:
Čeprav je del proizvodnje preseljen v Srbijo zaradi ugodnejših carinskih dajatev in nižjih stroškov, Fructal poudarja, da bo del proizvodnje vedno ostal v Sloveniji, s čimer ohranja svojo dolgoletno tradicijo in prisotnost na domačem trgu.
V Fructalu, ki je v lasti srbskega podjetja Nectar, letno prodajo približno 340.000 hektolitrov pijač in več kot 1000 ton živilskih izdelkov. Od slovenskih sadjarjev po lastnih navedbah vsako leto odkupijo vso razpoložljivo količino jabolk, hrušk in breskev. Lani so odkupili več kot 1676 ton slovenskega sadja, od tega 1530 ton jabolk, 20,5 tone hrušk, 87 ton hrušk viljamovk, 31 ton breskev in osem ton vipavskih breskev z oznako bio.
Investicije in izboljšave kažejo na Fructalovo zavezanost k trajnostnemu razvoju, inovacijam ter ohranjanju visoke kakovosti svojih izdelkov, kar podjetju omogoča nadaljnjo rast in konkurenčnost na trgu.