Po več letih priprav in čakanja je Dars pridobil pravnomočno okoljevarstveno soglasje za gradnjo tretjega pasu na eni najbolj obremenjenih slovenskih avtocestnih povezav, med Vrhniko in Brezovico, ki vodi proti Ljubljani. Glede na napovedi Darsa bi se lahko gradnja začela v drugi polovici prihodnjega leta, ob uspešnem zaključku postopkov javnega naročila, so danes sporočili iz družbe.
Projekt širjenja primorske avtoceste je zasnovan kot preoblikovanje obstoječega odstavnega pasu v vozni, kar pomeni, da bo avtocesta s trenutno štiripasovne postala šestpasovna. Hkrati bodo dogradili pospeševalne in zaviralne pasove, ter uredili odstavne niše na priključkih. Zaradi načina izvedbe bodo dela štejena kot vzdrževalna dela v javno korist in za zdaj ne bodo zahtevala posebnega gradbenega dovoljenja.
Dars je imel nalogo pripraviti tudi širitev zahodne obvoznice med razcepoma Kozarje in Koseze, kjer naj bi gradnja tretjega pasu prav tako potekala.
Gradnja še ne bo stekla takoj
Čeprav je okoljevarstveno soglasje izdano in pravnomočno, stroji na terenu med Kozarjami in Vrhniko za zdaj še ne bodo zabrneli. Po besedah prvega moža Darsa, Andreja Ribiča, delo načrtujejo šele čez približno dve leti, kar zaradi zapletenosti postopkov umeščanja v prostor pomeni, da ne bo končano pred letom 2030.
Takšne zamude zaradi zakonodajnih postopkov in dolgotrajnih administrativnih zahtev opozarjajo tudi na potrebo po njihovi hitrejši izvedbi, zato Ribič apelira na odločevalce, naj skrajšajo postopke in omogočijo hitrejšo izvedbo nujnih prometnih gradenj.
Novi priključki in širitev drugih odsekov
Septembra je Dars odprl tudi nov avtocestni priključek Dragomer med Brezovico in Vrhniko. Ta bo zaživel v polni funkciji šele, ko bo dokončno zgrajen tretji pas na odsekih med Kozarjami, Kosezami in Verdom.
Poleg tega je Dars pred kratkim začel tudi širitev štajerske avtocestne vpadnice med Domžalami in Šentjakobom, na kateri prav tako zgrajujejo tretji pas. Ta projekt poteka v dveh fazah in naj bi bil končan do konca leta 2027. Oba projekta povečujeta pretočnost in varnost na ključnih vpadnicah v prestolnico.
Tretji pas bo bistveno povečal pretočnost na eni najbolj prometno obremenjenih povezav v Sloveniji, kjer so jutranje kolone in zastoje žal pogosti. Dars ob tem opozarja, da bodo med gradnjo promet vodili po dveh zoženih pasovih, s primerno omejitvijo hitrosti, da bi se izognili večjim zastojev.
Preberite več:
Direktor Darsa opozarja, da zamude pri infrastrukturnih projektih močno otežujejo urejanje prometa, zato poziva k hitrejši izvedbi in podpori na ravni države, da lahko Slovenija izboljša varnost in pretočnost na svojem avtocestnem omrežju.