Kitajski avtomobilski proizvajalec Great Wall Motor pospešuje načrte za proizvodnjo v Evropi. Kot je za Reuters povedal Parker Shi, predsednik mednarodne divizije GWM, podjetje išče lokacijo za prvo evropsko tovarno, ki naj bi do leta 2029 dosegla letno proizvodnjo 300.000 vozil.
Med kandidati za umestitev obrata sta Španija in Madžarska, pri čemer podjetje tehta stroške dela, logistične pogoje in možnosti za lokalizacijo dobavne verige. Shi je pojasnil, da bo GWM sprva moral uvažati komponente za montažo, dolgoročno pa namerava vzpostaviti lokalno mrežo dobaviteljev.
Načrtovana tovarna bo proizvajala vozila z vsemi vrstami pogonov – od klasičnih motorjev z notranjim zgorevanjem do popolnoma električnih. S tem se GWM razlikuje od nekaterih kitajskih tekmecev, ki stavijo izključno na elektrifikacijo. Podjetje računa, da bo evropske kupce prepričalo z novimi modeli, med njimi s kompaktnim križancem Ora 5, ki naj bi na evropski trg prišel sredi leta 2026.
Ambicije prihajajo v trenutku, ko se GWM v Evropi sooča s padcem prodaje. Po podatkih analitske hiše JATO Dynamics so se registracije vozil pod blagovno znamko Ora lani v Evropi zmanjšale za 41 odstotkov, čeprav je podjetje na globalni ravni doseglo rekordno prekomorsko prodajo. Do leta 2030 želi GWM v tujini prodati milijon vozil letno, kar pomeni, da bo moral občutno okrepiti položaj na zahtevnem evropskem trgu.
Preberite več:
Konkurenca se zaostruje. Kitajski BYD po poročanju Reutersa prav tako razmišlja o Španiji kot lokaciji za tretjo evropsko tovarno, poleg obratov na Madžarskem in v Turčiji. Evropski proizvajalci medtem opozarjajo na nevarnost prekomernega pritoka kitajskih vozil, Bruselj pa je lani uvedel dodatne carine na uvoz kitajskih električnih avtomobilov.









