Hrvaška beleži rekordne turistične rezultate, a bo prihodnost odvisna od cenovne politike

Hrvaška plaža, morje, obala, počitnice, dopust
Selce, Hrvaška. Foto: Unsplash

Turizem naših južnih sosedov je letos dosegel zgodovinske mejnike po številu turističnih prihodov in nočitev. Po neuradnih podatkih je v prvih osmih mesecih letos Hrvaško obiskalo 17,2 milijona turistov, ki so skupaj ustvarili skoraj 90 milijonov nočitev. 

To predstavlja rast za 2 odstotka pri številu prihodov in za 0,5 odstotka pri nočitvah v primerjavi z enakim obdobjem lani, je ob predstavitvi rezultatov sporočil minister za turizem in šport Tonči Glavina. Kljub temu minister opozarja, da je za ohranjanje in nadgradnjo teh rezultatov nujno, da Hrvaška postane cenovno konkurenčnejša destinacija.

Rast obiska, a tudi rast cen

Različni načini potovanj kažejo na hitro rast: cestni promet se je povečal za 4 odstotke, zračni za 6 odstotkov, morski pa za 2 odstotka. V turističnem sektorju so zabeležili 3,6-odstotno rast števila davčno potrjenih računov, hkrati pa se je vrednost teh računov povečala za skoraj 10 odstotkov, na skoraj 6 milijard evrov.

Minister Glavina je izpostavil, da so se prihodki od tujih turistov v desetletnem obdobju podvojili, kar potrjuje visok potencial turizma za hrvaško gospodarstvo. Vendar pa kljub temu priznava, da so rezultati glavne sezone, julija in avgusta, za nekaj odstotkov nižji kot lani, kar pripisuje povišanim cenam in potrebi po izboljšanju cenovne konkurenčnosti.

Cenovna dostopnost ključni dejavnik, slovenski turisti ostajajo zvesti

Direktor Hrvaške turistične skupnosti Kristjan Staničić je za STA pojasnil, da so namestitve in gostinske storitve območje srednjega cenovnega razreda tiste, kjer se pojavljajo največji izzivi. Medtem ko so luksuzni hoteli in kampi s petimi zvezdicami še vedno cenovno ugodnejši kot v drugih sredozemskih državah, so trirazredni hoteli pogosto dražji ali cenovno primerljivi s konkurenco iz drugih držav.

Podobno je na področju gostinstva. Vrhunske restavracije so konkurenčne, a gostinske storitve srednjega in nižjega razreda so pogosto dražje, kar povzroča nezadovoljstvo turistov, ki primerjajo cene z drugimi destinacijami oziroma domačim trgom. Prav tako so za turiste problematične višje cene v trgovinah, saj veliko turistov, zlasti tistih, ki bivajo v apartmajih, nakupuje sami.

Največje zadovoljstvo med hrvaškimi turisti povzročajo Slovenci, ki so po podatkih Staničića letos na Hrvaškem ustvarili več prihoda in nočitev kot lani. V prvih šestih mesecih je bilo slovenskih obiskov več za 3,3 odstotka, nočitev pa za 5,1 odstotka. Ta trend spodbuja bližina trga, dobro poznavanje ponudbe in konkurenčnost Hrvaške v primerjavi z drugimi priljubljenimi destinacijami.

Po drugi strani so se zmanjšali obiski Nemcev, Francozov, Nizozemcev in Madžarov. Staničić pričakuje, da bo trend večjega obiska Slovencev v prihodnje ostal, kar bo koristilo hrvaškemu turizmu.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji