Inšpektorat Republike Slovenije za infrastrukturo je v spomladanskem času izvedel poostren nadzor nad izvajanjem tehničnih pregledov traktorjev, ki jih opravljajo pooblaščene strokovne organizacije na priglašenih lokacijah po Sloveniji. Nadzor je zajel 24 organizacij, pri katerih so skupaj opravili 126 tehničnih pregledov.
Izmed pregledanih traktorjev je bilo tehnično brezhibnih le 58 odstotkov, 23 odstotkov je bilo pogojno brezhibnih, kar pomeni, da so imeli manjše pomanjkljivosti, ki jih je bilo treba odpraviti v 15 dneh, preostalih 19 odstotkov traktorjev pa ni bilo tehnično brezhibnih in zato niso smeli sodelovati v cestnem prometu.
Najpogostejše napake so bile povezane z nepravilnostmi na podvozju, krmilnih mehanizmih, zavorah, zglobih in svetlobnih telesih. Če je vozilo imelo kritične napake, je bilo takoj izločeno iz prometa, lastnik pa je moral poskrbeti za odpravo pomanjkljivosti.
Prekrški strokovnih organizacij in pomen inšpekcijskega nadzora
Med nadzorom so inšpektorji ugotovili tudi tri primere neustreznega izvajanja postopkov in neuporabe predpisane opreme s strani strokovnih organizacij, zaradi česar so zoper njih sprožili prekrškovne postopke.
Po mnenju inšpektorata je prisotnost inšpektorjev na tehničnih pregledih ključna za zagotavljanje varnosti v prometu. Preventivni nadzor namreč pripomore k bolj doslednemu izvajanju zakonskih postopkov in uporabi ustrezne opreme, kar posledično pomeni, da na ceste prihajajo le tehnično ustrezna in varna vozila.
Inšpektorat Republike Slovenije za infrastrukturo napoveduje, da bo tudi v prihodnje izvajal poostrene nadzore tehničnih pregledov traktorjev in drugih motornih vozil. S tem želijo spodbuditi strokovne organizacije k izboljšanju svojih postopkov in prispevati k večji varnosti na slovenskih cestah.