Italijan od hongkonškega tajkuna prevzema 43 pristanišč

trade port
Kljub nasprotovanju Kitajske, Foto: Unsplash

Italijanski milijarder Gianluigi Aponte in njegovo družinsko podjetje prevzemata vodilno vlogo v konzorciju, ki poskuša kupiti 43 pristanišč od hongkonškega tajkuna Lija Ka-shinga, poročajo viri, seznanjeni s poslom. Gre za kupčijo, ki je zaradi vpletenosti ZDA sprožila ostro nasprotovanje Kitajske.

Apontejevo družinsko podjetje Terminal Investment Ltd. (TiL) s sedežem v Ženevi naj bi postalo lastnik vseh pristanišč, razen dveh v Panami, ki bosta pod nadzorom ameriškega investicijskega podjetja BlackRock, navajajo viri, poroča Bloomberg.

Enota podjetja BlackRock, Global Infrastructure Partners, bo imela 51-odstotni delež v teh dveh strateško pomembnih pristaniščih Panamskega prekopa, medtem ko bo TiL prevzel preostalih 49 odstotkov. Ti dve pristanišči predstavljata približno štiri odstotke skupne vrednosti dogovora, ki naj bi družbi CK Hutchison Holdings prinesel več kot 19 milijard dolarjev, ko bo posel zaključen.

Dogovor je še vedno v fazi preverjanja, ki vključuje skrbni pregled, davčne in računovodske kontrole ter regulatorna dovoljenja v državah, kjer se pristanišča nahajajo. Kupci so se zavezali, da ne bodo spreminjali upravljanja ali operativnih pravil pristanišč, ki so v večini primerov odprta za vse ladjarske družbe brez diskriminacije, je povedal eden od virov.

Po besedah poznavalcev se lahko podrobnosti, kot je končna struktura in lastništvo konzorcija, še spremenijo. Posel je postal geopolitično najbolj zapleten v karieri Lija Ka-shinga, saj je sprožil pritiske iz Kitajske in preverjanje iz Paname. Kitajska je izvajala pritisk na poslovneža, naj odstopi od prodaje, zlasti zaradi zanimanja ZDA za ta pristanišča. Hkrati je glavni revizor Paname obtožil CK Hutchison nepravilnosti, kar je podjetje zanikalo.

Delnice CK Hutchisona so v ponedeljek, ko je bila novica objavljena, na hongkonški borzi narasle za 3,8 odstotka. V letu 2025 pa so skupno padle za skoraj en odstotek. Po dostopnih informacijah imata BlackRock in singapurski državni investicijski sklad GIC skupni manjšinski delež v višini približno 30 odstotkov v podjetju TiL, ki upravlja z več kot 70 kontejnerskimi terminali (pa tudi z načrtovanimi projekti) v 31 državah, navaja spletna stran podjetja.

Ko je bila prodaja prvič napovedana 4. marca, je bil kupec predstavljen kot konzorcij BlackRock-TiL, a takrat še niso bile znane vse podrobnosti o lastniški strukturi. Čeprav je bila prodaja odprta za manj kot 10 potencialnih kupcev, je bil Apontejev konzorcij izbran delno zaradi dolgoletnega sodelovanja z Lijem, CK Hutchison pa je verjel, da bodo pristanišča v dobrih rokah, je povedal eden od virov.

Pomembno je poudariti, da lahko ladje uporabljajo Panamski prekop kot avtocesto, ne glede na to, kdo je lastnik terminalov. Lastniki morajo poslovati v skladu z zakoni in pogodbami držav, v katerih se terminali nahajajo. Čeprav pogajanja napredujejo, vpletenim do 2. aprila ni uspelo izpolniti prvotnega roka za zaključek prodaje delov v Panami. CK Hutchison bo obdržal svoja pristanišča v Hongkongu in celinski Kitajski, ki predstavljajo približno 12 odstotkov celotnih prihodkov podjetja, registriranega na Kajmanskih otokih.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji