Italijanski prehrambni velikan za 3 milijone evrov prevzel slovensko mlekarno Krepko

Photo by Crystal Kwok on Unsplash

Bolonjska Valsoia je kupila 70-odstotni delež v ekološki mlekarni Kele & Kele iz Laz pri Logatcu, ki s tradicionalnim kefirjem znamke Krepko obvladuje skoraj tretjino slovenskega trga. Družina Kelečević, ki je fermentiran mlečni napitek s Kavkaza v Slovenijo prinesla leta 1992, ostaja manjšinska lastnica in bo podjetje vodila še najmanj tri leta.

Transakcija, ki jo je Valsoia v sredo objavila v izjavi za javnost na milanski borzi, vrednoti celotno podjetje na 5,4 milijona evrov. Za večinski delež je italijanska skupina plačala tri milijone evrov iz lastnih sredstev, po treh letih pa bo lahko dokupila preostali delež. Pred prodajo sta si polovico podjetja delila ustanovitelj Branislav Kelečević in njegov sin Daniel, četrtino pa je imela direktorica Sandra Turnšek.

Krepko je na slovenskem trgu kefirja vodilna znamka s 30,2-odstotnim deležem in 3,5-odstotno letno rastjo prodaje. Mlekarna v notranjskih gozdovih, ki je edina specializirana evropska proizvajalka tradicionalnega kefirja iz živih kefirjevih zrn, je lani ustvarila 4,9 milijona evrov prihodkov in 40 tisoč evrov čistega dobička, kažejo podatki Ajpesa. Poleg klasičnega kefirja s 3,5-odstotno maščobo proizvaja še pol posneti kefir, ekološke izdelke in specialne sire.

Za Valsoio, ki od leta 2006 kotira na milanski borzi in je lani dosegla 116,8 milijona evrov prihodkov, je to vstop na hitro rastoči evropski trg kefirja. Tržna raziskava podjetja Mordor Intelligence ocenjuje, da bo globalni trg kefirja do leta 2030 dosegel 2,78 milijarde dolarjev ob 8,7-odstotni letni rasti, pri čemer Evropa z več kot 45-odstotnim deležem ostaja največje tržišče. Povpraševanje poganjata rastoča ozaveščenost o zdravju črevesja in naraščajoča priljubljenost probiotičnih pijač.

“Prevzem znamke Krepko predstavlja transakcijo s pomembno prihodnjo vrednostjo,” je v izjavi za javnost zapisal predsednik Valsoie Lorenzo Sassoli de Bianchi. “Poleg vstopa na izjemno dinamičen trg kefirja z vodilno slovensko znamko krepimo tudi neposredno prisotnost v Evropi.”

Bolonjska skupina, ki je specializirana za zdravo prehrano in rastlinske alternative, v Italiji obvladuje skoraj 80 odstotkov trga rastlinskih sladoledov. V portfelju ima znamke Valsoia Bontà e Salute, Santa Rosa, Diete-tic in Piadina Loriana. S prevzemom Krepko širi ponudbo na fermentacijske mlečne izdelke in krepi položaj v jugovzhodni Evropi, kjer ima od prej že hčerinsko družbo Valsoia Pronova.

Svetovalna podjetja pri poslu: pravni vidiki za Valsoio RASS Studio Legale Rinaldi e Associati, računovodski in davčni pregled Deloitte, za slovensko stran Završek & Šnajder.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji