Kako Apple z 18-odstotnim tržnim deležem osvaja 85 odstotkov dobička panoge

Apple PC and phone
Foto: Pixabay

Nekateri podatki preprosto nimajo smisla na prvi pogled. Apple proizvede manj pametnih telefonov kot Samsung, Xiaomi ali celo Oppo. Toda razlika v dobičku je ogromna. Medtem ko Apple drži 18 odstotkov globalnega trga pametnih telefonov, podjetje odnaša neverjetnih 85 odstotkov celotnega dobička panoge.

Counterpoint Research, vodilna svetovna raziskovalna hiša, specializirana za tehnološki trg, že leta spremlja to nenavadno ekonomsko realnost. Podatki iz leta 2024 kažejo, da se razlika še poglablja. Apple je dosegel 46 odstotkov globalnih prihodkov od pametnih telefonov s povprečno prodajno ceno, ki je presegla 900 dolarjev na napravo – nov rekord v zgodovini panoge.

Cena, ki jo ljudje plačajo

Povprečen iPhone stane 900 dolarjev. Povprečen telefon Android se prodaja za 350 dolarjev. Apple letno proda okoli 230 milijonov telefonov. Samsung proda več – okoli 270 milijonov. Xiaomi proda še več. Toda ko se izračuna dobiček, vsi ti milijoni dodatnih telefonov ne pomenijo veliko.

Jeff Fieldhack, direktor raziskav v Counterpoint Research, je pojasnil fenomen v poročilu za leto 2023: “Medtem ko so Apple-ove dobave padle za 3 odstotke letno, je povprečna prodajna cena rasla zaradi večjega deleža serije Pro. Rezultat je, da je Apple-ov delež v globalnih prihodkih dosegel rekordnih 45 odstotkov, medtem ko je delež v operativnem dobičku dosegel 85 odstotkov.”

Bloomberg je leta 2023 analiziral ta fenomen: Apple je tisto leto zbral 85 odstotkov operativnega dobička in 48 odstotkov prihodkov od prodaje pametnih telefonov. Obe številki sta bili nov vrhunec za podjetje, celih 15 let po tem, ko je iPhone vstopil na trg.

Panoga tankih marž

Panoga pametnih telefonov deluje na izjemno tankih maržah. To pojasnjuje, zakaj so Nokia, BlackBerry, Palm in HTC preprosto izginili. Niso mogli preživeti v tekmi, kjer dobiček na napravo znaša nekaj dolarjev ali evrov.

Apple-u in v manjši meri Samsungu je uspelo zgraditi drugačen model. Toda niti Samsung se ne more približati Apple-ovi donosnosti. Po podatkih Counterpoint iz drugega četrtletja 2024 je imel Samsung največji tržni delež z 19 odstotki, toda Apple je vodil po prihodkih s 42 odstotki.

Shilpi Jain, višja analitičarka v Counterpoint Research, je komentirala tržno dinamiko leta 2024: “Povprečna prodajna cena je dosegla rekordnih 356 dolarjev, toda Apple-ova povprečna cena preko 900 dolarjev kaže, kako uspešno je podjetje pozicioniralo iPhone kot premium izdelek, za katerega ljudje pripravljeno plačajo.”

Serija Pro, ki spreminja vse

Ključ je v seriji Pro. iPhone 14 Pro in iPhone 14 Pro Max, nato iPhone 15 Pro in iPhone 16 Pro – ti modeli stanejo med 1.100 in 1.400 dolarjev. In ljudje jih kupujejo. Fieldhack poudarja, da delež serije Pro v skupni prodaji iPhone-ov nenehno narašča.

Latinska Amerika je postala najhitreje rastoča regija za Apple s povečanjem prodaje za 44 odstotkov letno, po podatkih Counterpoint iz leta 2024. Razlog: lokalna dostopnost najnovejše serije in popusti na starejše modele. Toda tudi s popusti starejši modeli iPhone stanejo več kot večina novih telefonov Android.

Dlje ko trajajo, dražje jih kupujejo

Pametni telefoni danes trajajo dlje. Ljudje jih menjajo redkeje – povprečni cikel zamenjave se je podaljšal z 24 na skoraj 36 mesecev. Toda ko se končno odločijo kupiti nov telefon, vse več njih izbere dražje modele.

Poročilo Counterpoint kaže, da so ultra-premium telefoni, tisti, ki stanejo več kot 1.000 dolarjev, najhitreje rastoči segment v letu 2024. Na razvitih trgih to omogočajo operaterske subvencije. Na trgih v razvoju – lahko dostopne kreditne linije.

Apple je pozicioniral iPhone kot naložbo, ki traja. Programska podpora za pet ali več let. Vrednost pri nadaljnji prodaji ostaja visoka. Ekosistem, ki brezhibno deluje z uro, slušalkami, prenosnim računalnikom.

Samsung in vsi ostali

Samsung ostaja donosen, toda daleč za Apple-om. Po podatkih Counterpoint je Samsung ohranil največji tržni delež z 19 odstotki v tretjem četrtletju 2024, toda rast prihodkov je bila skromna – 5 odstotkov letno.

Xiaomi je najhitreje rasla med petimi največjimi blagovnimi znamkami s povečanjem dobav za 16 odstotkov. Vivo, Oppo, Transsion – vsi rastejo. Toda njihovi telefoni stanejo med 200 in 400 dolarji. Dobiček na enoto je minimalen.

Huawei je doživel oživitev na Kitajskem, toda njegov globalni položaj je še vedno oslabljen zaradi ameriških sankcij. Honor, Motorola, Transsion – agresivno osvajajo trge v razvoju z nizkocenovnimi 5G telefoni. Pridobivajo tržni delež. Ne pridobivajo dobička.

Kupci, ki ne gledajo na krizo

Ko je svetovno gospodarstvo omahalo v letih 2022 in 2023, ko je inflacija udarila po denarnicah potrošnikov, so vsi pričakovali, da bo prodaja dragih telefonov padla. Padla je – za vse razen za Apple.

Apple-ovi kupci so, kot kažejo demografski podatki, bolj odporni na recesijo. Višji dohodki. Stabilnejše zaposlitve. In kar je morda najpomembneje – že so v ekosistemu. Prehod na Android pomeni opuščanje Apple Watch-a, AirPods-ov, iCloud-a, kupljenih aplikacij.

MacDailyNews je že leta 2022 analiziral: “Apple-ovi kupci so najbolj odporni na recesijo med vsemi kupci pametnih telefonov. Ko vaš denar postane večja skrb, ga želite porabiti pametno. Če ni iPhone, ni iPhone.”

Kaj sledi

Counterpoint napoveduje, da se bo trend nadaljeval v letu 2025. Rast prihodkov bo še naprej presegala rast dobav – prihodki bodo rasli 8 odstotkov letno v primerjavi s 4-odstotno rastjo števila prodanih telefonov.

Trgi v razvoju, kot so Bližnji vzhod in Afrika, Latinska Amerika, Indija ter Jugovzhodna Azija, bodo postali ključni motorji rasti. Toda Apple ni treba dominirati po številu. Dovolj je, da ohrani premium položaj.

Generativna umetna inteligencija prihaja v telefone. Zaenkrat je omejena na drage modele. Counterpoint ocenjuje, da bo do leta 2028 devet od desetih telefonov v cenovnem razredu nad 250 dolarjev imelo vgrajeno GenAI. Apple že vgrajuje to tehnologijo v iOS.

Apple-ova poslovna formula je na koncu preprosta: ne potrebuješ največ kupcev, da zasluživaš največ denarja. Potrebuješ izdelek, ki ga ljudje želijo dovolj, da plačajo dvakrat ali trikrat več kot konkurenco. In potrebno je, da jih obdržiš v ekosistemu, iz katerega je izstop zapleten in drag. Apple je to razumel pred 17 leti. Konkurenca še vedno išče način, kako mu parirati.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji