Kitajska uvaja posebne pristaniške pristojbine za ameriške ladje

ladja, tovorna, promet, gorivo
Foto: Unsplash

Peking je danes najavil uvedbo posebnih pristaniških pristojbin za ameriške ladje, čemur sledijo tudi novi ukrepi na področju uvoza. Od 14. oktobra bo Kitajska zaračunavala 400 juanov (približno 48 evrov) na neto tono za ameriške ladje, ki plujejo v kitajskih pristaniščih. Ta pristojbina se bo od aprila 2026 zvišala na 640 juanov (77,5 evrov), kar bo v naslednjih letih še naprej naraščalo.

Nove pristojbine se bodo v celoti nanašale na vsako plovbo v Kitajsko in jih bo mogoče zaračunati največ petkrat na leto, je sporočilo kitsko ministrstvo za promet. Kot razlog za uvedbo teh pristojbin je kitajski predstavnik navedel zaščito pravic kitajskih ladjarskih družb, ki nasprotujejo ameriški politiki uvoza in izvoza.

Nove ukrepe Kitajska uvaja istočasno z ameriškim načrtom, ki bo prav tako začel veljati 14. oktobra, in sicer s ciljem omejiti uvoz kitajskih proizvodov ter vzpodbuditi domačo proizvodnjo. Ukrepi vključujejo zaračunavanje 120 dolarjev na zabojnik za ladje, izdelane na Kitajskem, kar bi lahko za ladje s 15.000 zabojniki pomenilo več milijonov dolarjev pristojbin.

Ameriške oblasti, vključno z načrti predsednika Donalda Trumpa, nameravajo s temi ukrepi zmanjšati vpliv Kitajske na globalno trgovino in povečati podporo ameriški ladjedelniški industriji. Trump je že napovedal, da bo več milijard dolarjev za razvoj te industrije, vključno z ustanovitvijo posebnega sklada za pomorsko varnost.

Za ameriške ladje, ki plujejo v kitajskih pristaniščih, je predvidenih več ukrepov, vključno z dodatnimi tarifami, kar naj bi povzročilo motnje v globalni dobavni verigi. Kritiki v Združenih državah menijo, da so ti ukrepi umetno sproženi in da povzročajo predvsem višje cene za potrošnike in težave za uvoznike.

Trump načrtuje okrepitev ameriške ladjedelniške industrije

Donald Trump je v zadnjem govoru v Ovalni pisarni napovedal, da bo vlada namenila veliko sredstev za obnovo ameriške ladjedelniške industrije. Ob prihajajočem podpisu izvršnega ukaza je dejal, da ZDA zaostajajo za Kitajsko in da morajo hitro pospešiti proizvodnjo pomorskih plovil.

Trump je poudaril, da je v preteklosti USA pogosto gradila en ladjo na dan, zdaj je pa njihov proizvodni potencial drastično upadel. V skladu z ukazom bodo ustanovili tudi poseben sklad za financiranje zanesljivega poslovanja ladjedelniških podjetij, poleg tega pa načrtujejo povečanje vlaganj v infrastrukturo, popravila in razvoj novih kapacitet.

Podjetja in zakonodajalci, zlasti iz republikanske in demokratske stranke, podpirajo prizadevanja za obnovo te pomembne industrije, kljub težavam in visokim stroškom, ki jih prinaša modernizacija in večja konkurenčnost.

Ukrepi ZDA in Kitajske negativno vplivajo na svetovne trgovske tokove, zlasti na cene surovin in storitev. Pričakuje se, da bo ukrep o povečanih pristojbinah za kitajske ladje povzročil manjšo pretovoritev blaga v ameriških pristaniščih, kar bo vplivalo na cene in razpoložljivost izdelkov, predvsem na Kitajskem.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji