Kitajski proizvajalec električnih vozil BYD je sporočil, da je pri povečani primarni prodaji delnic, zaslužil 5,37 milijarde evrov, kar pomeni največjo tovrstno prodajo v Hongkongu v zadnjih štirih letih.
Podjetje je objavilo, da je prodalo 129,8 milijona primarnih delnic, čeprav je v ponedeljek napovedalo prodajo 118 milijonov delnic. Delnice BYD so danes na začetku trgovanja na hongkonški borzi padle za osem odstotkov, skladno s popustom, s katerim so bile prodane, medtem ko je indeks Hang Seng upadel za 1,5 odstotka.
BYD je sporočil, da je bila transakcija največja tovrstna ponudba delnic v avtomobilskem sektorju v zadnjem desetletju. Ključni vlagatelj je bilo družinsko podjetje Al-Futtaim s sedežem v Združenih arabskih emiratih, BYD pa je razkril, da sta podjetji načrtovali oblikovanje strateškega partnerstva. Večina kitajskih avtomobilskih proizvajalcev se v zadnjih letih spogleduje z Bližnjim vzhodom, da bi povečala svojo prodajo v tujini, a tržišče v primerjavi z domačim kitajskim trgom šteje za majhno.
Z izkoriščanjem konkurenčne linije cenovno dostopnih baterijskih vozil je BYD od leta 2022 hitro postal največji kitajski avtomobilski proizvajalec. Več kot 90 odstotkov celotne prodaje, ki je v letu 2024 znašala štiri milijone avtomobilov, se je odvilo na Kitajskem. Prodaja podjetja BYD je zavzela več kot tretjino celotne prodaje izključno električnih in priključnih hibridnih vozil na največjem avtomobilskem trgu na svetu.
BYD je delnice prodal po ceni 41,47 evra, kar pomeni 7,8-odstotni popust v primerjavi s končno trgovalno ceno v ponedeljek, ki je znašala 44,44 evra. Delnice so bile v pospešenem trgovanju prodane v cenovnem razponu od 40,70 evra do 42,17 evra na delnico. Prodaja delnic podjetja BYD zaznamuje največjo tovrstno prodajo v Hongkongu po letu 2021, ko je podjetje Meituan zbralo 6,63 milijarde evrov, kažejo podatki LSEG-a.
Prodaja odraža vse bolj pozitivno razpoloženje v Hongkongu in na Kitajskem, še posebej v tehnološkem sektorju, po srečanju voditeljev vrhunskih tehnoloških podjetij s kitajskim predsednikom Xi Jinpingom. Kitajski snovalci politik so prav tako nakazali višjo raven podpore poslovnemu sektorju v državi, poroča Reuters.
Hongkonške delnice BYD so se v letu 2025 doslej povečale za 36,38 odstotka, medtem ko so delnice, kotirajoče v Shenzhenu, zaradi izboljšanega razpoloženja v tehnološkem sektorju zrasle za 27,4 odstotka. Podjetje namerava prihodke uporabiti za naložbe v raziskave in razvoj, širitev poslovanja v tujini, dopolnitev obratnega kapitala in v splošne poslovne namene.
Preberite več:
BYD pospešuje širitev s krepitvijo proizvodnih obratov in zaposlovanjem več delavcev, cilj podjetja za leto 2025 pa je prodaja pet do šest milijonov avtomobilov, kar bi ga na mednarodni ravi postavilo na raven General Motorsa in Stellantisa. Iz BYD sporočajo, da so imeli v začetku septembra skoraj milijon zaposlenih, kar je več kot Toyota in Volkswagen AG.
Proizvajalec avtomobilov je februarja predstavil 21 modelov električnih in priključnih hibridnih avtomobilov s ceno od 9.190,95 evra, ki bodo opremljeni s pametnim sistemom “God’s Eye”, da bi ostali konkurenčni na domačem trgu. BYD je okrepil tudi izvozna prizadevanja, pri čemer se je lani za največje čezmorsko tržišče izkazala Brazilija. V Evropi je lansiral nove hibridne modele, saj so električna vozila prizadele dodatne 17-odstotne carine.