Kitajski GAC začel proizvodnjo električnih vozil v avstrijski Magni

Foto: Autosdeprimera, Wikimedia Commons, licenca CC BY 3.0

Kitajski avtomobilski proizvajalec GAC je prejšnji teden začel serijsko proizvodnjo električnega SUV-ja AION V v tovarni Magna Steyr v avstrijskem Gradcu. Kot poroča portal Just Auto, gre za drugo kitajsko znamko, ki je proizvodnjo preselila v to štajersko tovarno. Septembra je namreč Xpeng tam zagnal proizvodnjo modelov G6 in G9.

Wei Haigang, predsednik GAC International, je ob začetku proizvodnje za Just Auto pojasnil, da je Evropa ključni trg za globalni razvoj podjetja. Partnerstvo z Magno jim omogoča, da evropskim kupcem ponudijo lokalno sestavljena električna vozila.

Roland Prettner, predsednik Magna Complete Vehicles, je za isti portal izjavil, da sodelovanje potrjuje zaupanje avtomobilskih proizvajalcev v Magnino strokovno znanje. Tovarna v Gradcu ponuja prilagodljivost in zmogljivosti, ki proizvajalcem omogočajo učinkovito lokalizacijo proizvodnje.

Selitev proizvodnje v Evropo je odgovor kitajskih proizvajalcev na dodatne carine, ki jih je Evropska unija lani uvedla za električna vozila iz Kitajske. Z lokalno proizvodnjo se tem obveznostim izognejo.

Magna Steyr v Gradcu velja za eno najvsestranejših avtomobilskih tovarn v Evropi. Na istih proizvodnih linijah izdelujejo vozila z motorji z notranjim zgorevanjem, hibride in električna vozila. Med drugim tam že desetletja proizvajajo Mercedes-Benzov razred G, pa tudi BMW Z4 in Toyoto GR Supra.

Srednji razred pod 36 tisoč evrov

AION V je električni SUV srednje velikosti. Po podatkih portala Electrive meri v dolžino 4,60 metra, medosna razdalja pa znaša 2.775 milimetrov. Dimenzijsko je primerljiv z Volkswagnom ID.4.

Vozilo poganja elektromotor z močjo 165 kW oziroma 221 konjskih moči. Do stotice pospeši v 7,9 sekunde. Baterija z zmogljivostjo 75,3 kWh po standardu WLTP omogoča doseg 510 kilometrov. Polnjenje od 10 do 80 odstotkov traja 24 minut pri uporabi hitrega polnilnika z močjo do 180 kW.

Portal CarNewsChina navaja, da je cena v Evropi 35.990 evrov. Za primerjavo, Škoda Enyaq se začne pri približno 43.300 evrih.

Vozilo je v evropskem varnostnem testu Euro NCAP prejelo najvišjo oceno petih zvezdic. GAC poudarja tudi varnost baterije. V standardni opremi so prilagodljivi tempomat, sistem za ohranjanje voznega pasu in toplotna črpalka.

AION V je bil predstavljen na avtomobilskem sejmu IAA v Münchnu septembra letos, kot poroča PRNewswire. Zaenkrat je naprodaj na Finskem, Poljskem in Portugalskem. GAC po pisanju portala Electrive načrtuje prodajo 3.000 vozil v Evropi letos, 15.000 prihodnje leto in 50.000 letno do leta 2027.

Tovarna Magna Steyr v Gradcu je od slovenske meje oddaljena približno 60 kilometrov. Po podatkih Automotive News so tam doslej sodelovali pri razvoju več kot 40 modelov in izdelali skupno več kot štiri milijone vozil.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji