Ladjarske družbe si nasprotujejo glede uporabe goriva LPG

Cargo ship
Usklajevanje mednarodnih predpisov o emisijah ogljika, Foto: Unsplash

Japonska ladjarska družba Mitsui OSK Lines (MOL), drugi največji lastnik ladij na svetu, se je uprla pobudi tekmeca AP Moller-Maersk, da bi se v mednarodnih predpisih določila višja finančna cena za uporabo utekočinjenega zemeljskega plina (LPG) v primerjavi z gorivi z ničelno emisijo ogljika. Ta razprava poudarja globok razkol v industriji glede tega, kako naj bi ladjarstvo razogljičilo svetovno trgovino.

Spor se razvija prav v času ključnih pogajanj v okviru Mednarodne pomorske organizacije (IMO) Združenih narodov, kjer se pričakuje dogovor o gospodarskih ukrepih za zmanjšanje emisij iz ladjarstva. MOL je kritiziral predloge, ki ločujejo med LPG-jem in drugimi nizkoogljičnimi gorivi, poroča Financial Times.

Maersk je že prej opozoril, da predlogi za sistem trgovanja z emisijami v ladjarstvu ne kaznujejo dovolj uporabe LPG-ja, ki sicer oddaja približno 20 odstotkov manj ogljika kot konvencionalna ladijska goriva, a kljub temu ostaja fosilno gorivo, ki znatno onesnažuje, v nasprotju z “zelenimi gorivi”.

“Dokler goriva z ničelno ali skoraj ničelno emisijo ne bodo široko dostopna, je LPG očitno praktična rešitev za razogljičenje ladjarstva zaradi svoje dostopnosti, gospodarnosti in varnosti,” je sporočila družba MOL.

Spor med podjetjema Maersk in MOL simbolizira širši razkol v sektorju ladijskega prevoza – med državami in prevozniki, ki zahtevajo hitre in stroge ukrepe, ter tistimi, ki zagovarjajo postopni pristop. Ta teden bi IMO lahko sprejel prvo globalno odločitev o ceni emisij ogljika za posamezno industrijo. Takšna odločitev bi močno vplivala na prihodnjo ureditev podnebnih sprememb.

Države, ki jih podnebne spremembe najbolj ogrožajo, kot so pacifiški otoki, zagovarjajo dajatev do 100 dolarjev na tono emisij, kar bi spodbudilo prehod na nizkoemisijska goriva. Po drugi strani pa veliki izvozniki in ladjarske sile, kot je Kitajska, podpirajo sistem trgovanja z emisijami, kjer ladje z nižjimi emisijami prodajajo kredite tistim z višjimi.

IMO je leta 2023 postavil cilj, da ladjarstvo do leta 2050 doseže neto ničelne emisije. Podjetja, kot je Maersk, so že investirala v ladje, ki uporabljajo zeleni metanol in druga nizkoogljična goriva, vendar jih skrbijo visoki stroški in slaba dostopnost. Večina industrije tovrstnih naložb še ni izvedla, zato Maersk opozarja, da če LPG ne bo visoko obdavčen, ne bo zadostne motivacije za prehod na čista goriva.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji