Leteči taksiji postajajo izvedljiv način prevoza na Kitajskem v naslednjih treh do petih letih, trdi visoki predstavnik podjetja EHang, ki proizvaja avtonomna zračna vozila (AAV), NIN povzema po CNBC.
Napoved je podal podpredsednik podjetja EHang, He Tianxing, ki je svoje mnenje predstavil nekaj dni po tem, ko je podjetje skupaj s svojim partnerjem v skupnem podjetju Hefei Heyi Aviation postalo prvo, ki je od kitajske civilne uprave za letalstvo prejelo certifikat za delovanje “civilnih brezpilotnih zračnih vozil, ki prevažajo ljudi”.
EHang je sporočil, da certifikat odpira pot za komercialno uporabo njihovih vozil, kar omogoča plačljive prevoze potnikov in katero koli drugo uporabo vozil na nizkih višinah, ki jih podjetje razvija. Njihova avtonomna zračna vozila (AAV) bodo uporabljena za turizem, potniki pa se bodo lahko vozili po določenih poteh v Guangzhouju in Hefeiu do konca junija, je v intervjuju za CNBC potrdil He.
Podjetje bo postopoma preučevalo storitve letečih taksijev, ko bodo njihovi turistični programi napredovali, He pa je dejal, da bosta Hefei in Shenzhen med prvimi, ki bosta dobila tovrstno storitev. EHangov model EH216-S, ki je prejel certifikat, je popolnoma električno, brezpilotno zračno vozilo z dvema sedežema in 16 propelerskimi rotorji, navaja uradna spletna stran podjetja EHang. Največja hitrost, ki jo vozilo lahko doseže, je 130 kilometrov na uro, največji domet pa 30 kilometrov. Pričakuje se, da bodo letos in prihodnje leto prejeli dodatne certifikate za delovanje v drugih mestih, med drugim v mestih Zhuhai, Shenzhen, Taiyuan, Wuxi, Wenzhou in Wuhan.

He ni želel razkriti cene vožnje, ki bo veljala v Hefeiu in Guangzhouju, a verjame, da bo dovolj dostopna, da bo ljudi spodbudila k preizkusu zračnega vozila brez pilota, saj bi morala biti izkušnja podobna “vožnji z avtomobilom”. Povedal je tudi, da bo začetna dolžina vožnje, ki jo bo podjetje ponudilo, znašala od približno tri do deset minut, med njo pa ne bo potrebno nositi čelade ali padala. Na vprašanje o globalnih trgih je He odgovoril, da so ga po objavi o dodelitvi certifikata aktivno kontaktirali tuji partnerji in da pričakuje, da bo EHang v prihodnjih letih lahko razširil poslovanje v tujino.
Zgodnji pobudnik
Po mnenju tehnoloških analitikov dejstvo, da je Kitajska omogočila komercialno uporabo potniških AAV, kaže na njen inovativen pristop in vodilno vlogo na področju transporta in mobilnosti. Globalni direktor raziskav na področju tehnologij pri Wedbush Securities, Dan Ives, je dejal, da Kitajska s tem podvigom kaže, da pospešuje tehnološke inovacije in da si je že zagotovila jasno prednost na tem področju. “Kitajska se je že uveljavila kot svetovni vodja na področju električnih vozil in avtonomne vožnje. Leteči taksiji pa predstavljajo enega naslednjih mejnikov za avtomobilsko industrijo in tehnologijo,” je dejal Ives.
Peking je junija 2023 prvič objavil pravila za letenje brezpilotnih zračnih vozil, torej vozil brez pilota na krovu, medtem ko ZDA tega še niso storile. Namesto tega je Zvezna uprava za letalstvo (FAA) lani objavila splošna pravila za “povečana dvigajoča zračna plovila”, ki zajemajo električne vertikalne letalnike (eVTOL). Tu Le, ustanovitelj svetovalnega podjetja Sino Auto Insight, je za CNBC povedal, da ZDA na področju eVTOL zaostajajo za Kitajsko, pa tudi za EU, zaradi pomanjkanja ustreznih politik, kar pripisuje pretirani regulaciji, lobiranju konkurenčnih industrij ali “preprosti politiki”.
Medtem Kitajska podpira tehnologijo eVTOL kot del svoje “nizkovišinske ekonomije”, katere razvoj je postal glavni cilj državne politike. Nizkovišinska ekonomija označuje gospodarske dejavnosti, ki se dogajajo v zračnem prostoru pod 1.000 metri, vključno z urbano zračno mobilnostjo, dostavnimi droni, nujnimi intervencijami in preciznim kmetijstvom, kar podpira tehnološki napredek in inovacije.
Preberite več:
Poleg letečih taksijev in drugih eVTOL vozil primeri nizkovišinske ekonomije vključujejo brezpilotne dostavne drone in helikopterske prevoze. Ta pojem je bil nedavno vključen v letno poročilo o delu Kitajske za leto 2025, skupaj z obljubo vlade, da bo podpirala njen razvoj.
Xpeng Aero HT je sporočil, da bo organiziral dogodek za lansiranje in dokončal gradnjo tovarne za množično proizvodnjo v drugi polovici leta, poleg tega pa načrtujejo, da bodo do konca leta pridobili certifikate za zračnoprometno ustreznost. Kljub temu da Kitajska vodi na področju regulacije eVTOL, se pričakuje, da se bo soočila s konkurenco mednarodnih podjetij, ki prav tako vlagajo v razvoj različnih vrst zračnih vozil. Po besedah Ivesa iz Wedbusha bi lahko svetovni trg za električna zračna vozila z navpičnim vzletom in pristankom (eVTOL) postal trg v vrednosti 30 milijard ameriških dolarjev v naslednjem desetletju.