L’Oréal napovedal prevzem 15 odstotkov Armanija vrednega do 7 milijard evrov

Photo by Adriano on Unsplash

Francoski kozmetični velikan L’Oréal je potrdil, da bo “zagotovo” preučil vstop v lastniško strukturo italijanske modne hiše Giorgio Armani. Finančni direktor Christophe Babule je na srečanju z analitiki v začetku decembra napovedal, da bodo s tem začeli “zelo kmalu”, poroča Reuters.

Poteza sledi zapuščinski zahtevi ustanovitelja, ki je umrl 4. septembra v 91. letu starosti. Giorgio Armani je v oporoki, objavljeni 12. septembra, določil, da morajo dediči v roku 18 mesecev prodati 15-odstotni delež podjetja. Kot prednostne kupce je navedel tri imena: LVMH, L’Oréal in EssilorLuxottica. Če se začetna prodaja uresniči, bo izbrani vlagatelj imel možnost povečati delež na 30 do 54,9 odstotka v naslednjih treh do petih letih. Če tudi ta korak ne uspe, je stilist zahteval uvrstitev podjetja na borzo.

Za L’Oréal bi naložba pomenila strateško utrditev v segmentu visoke mode. Francoski koncern že upravlja licenco za Armanijevo kozmetiko, ki po ocenah analitikov HSBC ustvarja okoli 1,5 milijarde evrov letnega prometa in predstavlja desetino prihodkov njegove luksuzne divizije. Pogodba, sklenjena leta 1988, velja do leta 2050.

Generalni direktor Nicolas Hieronimus je že oktobra v pogovoru za Le Figaro pojasnil, da vstop v modni kapital za L’Oréal ni novost. “Nismo operater mode, vendar nam to ni preprečilo, da bi pridobili manjšinski delež, okoli 10 odstotkov, v Jacquemusu,” je dejal. Dodal je, da bi naložbo v Armani lahko izvedli samostojno ali s partnerjem.

Analitiki banke Berenberg ocenjujejo vrednost celotnega Armanija na do 7 milijard evrov. Podjetje je lani ustvarilo 2,3 milijarde evrov prihodkov, kar je 5 odstotkov manj kot leto prej. Dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo je padel za skoraj četrtino na 398 milijonov evrov, pri čemer večino tega zneska predstavljajo licenčnine iz pogodbe z L’Oréalom, navajajo viri blizu računovodskih izkazov.

Položaj zaplete dejstvo, da je Armani med prednostne kupce uvrstil tudi tekmeca. LVMH prav tako trži prestižno kozmetiko in parfume, vključno z znamkami Dior in Guerlain. A analitiki HSBC opozarjajo, da je francoski konglomerat trenutno v fazi “boljšega upravljanja manjšega števila blagovnih znamk” in verjetno ne bo širil portfelja.

Za Armani bi kateri koli od scenarijev pomenil konec petdesetletne neodvisnosti. Stilist, ki je osnoval podjetje leta 1975 skupaj s partnerjem Sergiom Galeottijem, je vse do smrti vztrajno zavračal tako prevzeme kot borzno kotacijo. Zdaj bodo o usodi ene zadnjih velikih neodvisnih luksuznih hiš odločali dediči pod pritiskom jasno določenih rokov.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji