Luksuzni konglomerat Kering, lastnik znamke Gucci, je sklenil dogovor o prodaji svoje lepotne divizije (Kering Beauté) francoskemu gigantu L’Oréal za 4 milijarde evrov. Gre za prvi večji ukrep novega izvršnega direktorja Luce de Mea, ki želi znižati visoko zadolženost skupine in se osredotočiti na njeno osnovno poslovanje v modi.
V okviru dogovora bo L’Oréal pridobil dišavno linijo Creed, ki jo je Kering kupil leta 2023 za 3,5 milijarde evrov, ter ekskluzivne pravice za razvoj dišav in lepotnih izdelkov za 50 let pod modnimi znamkami Keringa, vključno z Bottega Veneta in Balenciaga. Poleg tega bo L’Oreal prevzel licenco za izdelavo dišav za Gucci, ko se bo iztekel trenutni dogovor s podjetjem Coty, predvidoma leta 2028.
Keringu bo prodaja omogočila zmanjšanje neto dolga, ki je konec junija znašal 9,5 milijarde evrov, ob dodatnih 6 milijardah evrov dolgoročnih obveznosti iz najemov. Delnice Keringa so po objavi novice poskočile za 4,7 odstotka, medtem ko je L’Oréal pridobil 1,4 odstotka.
Premik strategije pod novim vodstvom
De Meo, ki je položaj prevzel septembra, je hitro pospešil pogovore z L’Oréalom, čeprav je bila možnost prodaje lepotne divizije v zraku že pred njegovim prihodom. Divizija, ki je bila ustanovljena leta 2023 po nakupu Creed, je Keringu omogočila zmanjšanje odvisnosti od Guccija, ki predstavlja največji del dobička. Kljub temu se je lepotni posel težko razvijal, saj je v prvem polletju letošnjega leta zabeležil 60 milijonov evrov poslovnega izgube.
Kering se hkrati sooča s padcem rasti Guccija, predvsem na kitajskem trgu, kjer je rast prihodkov v zadnjem četrtletju upadla za 25 odstotkov. De Meo je ob prevzemu položaja napovedal težke odločitve za znižanje dolga, vključno s racionalizacijo in reorganizacijo poslovanja. Poleg tega je skupina tudi odložila načrte za popoln prevzem italijanske modne znamke Valentino in namerava za dodatno likvidnost prodati še deleže v svojih nepremičninah.
L’Oréal širi prisotnost v luksuznih dišavah
Za L’Oréal, ki je med drugim lastnik Maybelline in CeraVe, bo prevzem največja akvizicija do zdaj, večja od nakupa avstralske znamke Aesop za 2,5 milijarde dolarjev leta 2023. Dišave, ki predstavljajo približno 14 odstotkov prihodkov L’Oréala v letu 2024, so v drugem četrtletju rasle z dvomestno stopnjo, kar potrjuje strateško smiselnost prevzema.
Preberite več:
Bruno-Roland Bernard, svetovalec in docent za korporativne finance ter luksuzni menedžment, poudarja, da izkorišča L’Oréal ugodno pogajalsko pozicijo, saj ni veliko podjetij s kredibilnostjo in finančno močjo za hiter nakup Keringove divizije. Dodatno bo dogovor omogočil tudi skupno podjetje, ki bo nudilo luksuzne storitve in izkušnje za stranke. Dogovor naj bi bil sklenjen v prvi polovici leta 2026.









