Madžarski minister za gradbeništvo in promet János Lázár je na zaslišanju pred gospodarskim odborom parlamenta napovedal, da bo železniška proga Budimpešta-Beograd za potnike odprta 20. februarja prihodnje leto. Gre za enega največjih infrastrukturnih projektov v regiji, vreden 2,2 milijarde dolarjev, ki je del kitajske pobude Pas in cesta.
Lázár je po poročanju madžarskega portala Telex pojasnil, da se je gradnja na srbski strani v zadnjem času upočasnila, medtem ko je na madžarski strani napredovala hitreje. Srbski del proge med Beogradom in Subotico je sicer že odprt od oktobra letos.
Minister podrobnosti kreditne pogodbe s Kitajsko ni razkril, saj gre za poslovno skrivnost, ki jo je mogoče razkriti le s soglasjem obeh strani.
Potovanje med prestolnicama bo trajalo približno tri ure, kar je občutno manj od sedanjih osmih ur. Na srbskem delu bodo vlaki vozili s hitrostjo do 200 kilometrov na uro, na madžarskem pa do 160 kilometrov na uro.
Lázár je kot velik uspeh označil nedavno odobreni kredit Evropske investicijske banke v višini skoraj 800 milijard forintov oziroma okoli 2,1 milijarde evrov. Ta sredstva bodo namenjena obnovi madžarskega železniškega omrežja, ki obsega več tisoč kilometrov prog.
Proga Budimpešta-Beograd je del načrtovanega železniškega koridorja, ki naj bi povezal grško pristanišče Pirej s Srednjo Evropo. Kitajska je v Pireju pridobila koncesijo za upravljanje pristanišča in si prizadeva za učinkovitejši transport blaga v notranjost celine.
Na madžarski strani projekt izvajajo podjetje RM International ter kitajski družbi China Tiejiuju Engineering & Construction in China Railway Electrification Engineering Group. Gradnja 152 kilometrov dolgega madžarskega odseka se je začela novembra 2021.
Madžarske državne železnice MÁV načrtujejo tri dnevne povezave med Budimpešto in Beogradom v obe smeri. Minister Lázár je ob tem poudaril, da je cilj zagotoviti kakovostno storitev in hitre povezave med prestolnicama.
Skupina MÁV-Volán, ki upravlja madžarske železnice in avtobusni promet, zaposluje skoraj 50.000 ljudi in je največji delodajalec pod okriljem ministrstva za gradbeništvo in promet.









