Madžarski prevozniki protestirajo proti dvigu cestninskih tarif

Tovornjaki, promet, avtocesta, DARS
Foto: DARS

Madžarski cestni prevozniki so se uprli načrtovanemu dvigu cestninskih tarif, ki bi na glavnih cestah pomenil povišanje za več kot 50 odstotkov. Organizator protestov Tibor Orosz je zavrnil sporazum, ki ga je ministrstvo za gradbeništvo in promet pod vodstvom Jánosa Lázárja podpisalo s sedmimi stanovskimi organizacijami, poroča madžarski portal Telex.

Po sporazumu, ki ga je ministrstvo sklenilo z združenji prevoznikov, bodo cestnine na avtocestah od januarja 2026 narasle za 4,3 odstotka, kar ustreza stopnji inflacije. Na ostalih glavnih cestah pa bo dvig bistveno višji, in sicer skupno 35 odstotkov do marca, pri čemer bo prvi del povišanja uveljavljen januarja, drugi pa marca.

Orosz je v videoposnetku na Facebooku pojasnil, da če bo načrtovano povišanje uveljavljeno, bodo madžarski prevozniki plačevali najvišje cestnine v celotni Evropski uniji, kar bo na koncu povzročilo občutno podražitev izdelkov v trgovinah, poroča portal Mandiner.

Prevozniki so ministrstvu predložili dvanajst zahtev, med katerimi so umik novega zakona, uvedba popustov za velike uporabnike na podlagi razrednega obračunavanja ter vzpostavitev neposrednega dialoga med vlado in malimi prevozniki namesto obstoječih stanovskih organizacij.

Ministrstvo za gradbeništvo in promet je sporočilo, da je sporazum podprlo sedem interesnih združenj, med njimi Združenje madžarskih cestnih prevoznikov (MKFE), Nacionalno združenje zasebnih prevoznikov (NiT-Hungary), Zveza logističnih centrov na Madžarskem ter druga stanovska združenja, poroča portal Economx.

Med glavnimi točkami sporazuma je tudi uvedba tranzitnega omrežja, ki naj bi zagotovilo, da bo večina tranzitnega prometa potekala po dvopasovnih cestah. Od decembra je na voljo tudi kalkulator cestninskih stroškov, medtem ko bodo lokalne omejitve tovornega prometa četrtletno pregledane ob sodelovanju strokovnih organizacij.

Prevozniki pa opozarjajo, da povišanje cestninskih tarif neposredno vpliva na stroške prevoza, ki se bodo neizbežno prenesli na končne potrošnike. Po ocenah organizatorjev protestov bi povišanje za več kot 50 odstotkov na glavnih cestah pomenilo, da mnoga mala prevozniška podjetja ne bodo mogla preživeti.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji