Meituan po dragem letu šteje stroške kitajske vojne dostave hrane

Photo by Nicole Ho on Unsplash

Kitajski velikan za dostavo hrane Meituan je v tretjem četrtletju 2025 zabeležil rekordno izgubo 18,6 milijarde juanov (2,6 milijarde dolarjev), kar je prva četrtletna izguba po koncu leta 2022. Leto prej je družba v istem obdobju ustvarila 12,8 milijarde juanov dobička. Izvršni direktor Wang Xing je na predstavitvi rezultatov priznal, da je bilo to za podjetje drago leto. Cenovno vojno v sektorju dostave hrane je označil za nevzdržno in “tipičen primer, kako slab denar preganja dobrega”.

Prihodki so sicer narasli za 2 odstotka na 95,5 milijarde juanov, a stroški prodaje in trženja so se povečali za 91 odstotkov na 34,3 milijarde juanov. Delež teh stroškov v prihodkih se je z 19 dvignil na 36 odstotkov. Družba napoveduje, da bo izgube beležila tudi v zadnjem četrtletju 2025.

Vojna subvencij se je razplamtela februarja letos, ko je e-trgovski velikan JD.com vstopil na trg dostave hrane in neposredno izzval duopol Meituanja in Alibabine platforme Ele.me. Ustanovitelj JD.coma Liu Qiangdong je v promocijski akciji osebno dostavil več obrokov, kar se je na družbenih omrežjih hitro razširilo. Aprila je JD.com uvedel subvencije v višini 10 milijard juanov, julija pa je Alibaba napovedala 50 milijard juanov vreden program popustov za svojo storitev Taobao Flash.

Dnevno število naročil na vseh platformah je naraslo s 100 milijonov na začetku leta na 250 milijonov sredi julija. Cene za potrošnike so strmoglavile. Skodelica kave je stala le 2 juana (28 centov), cene dostave pa so se približale ničli. Po ocenah Goldman Sachsa so trije velikani skupaj porabili več kot 100 milijard juanov (14 milijard dolarjev) za subvencije potrošnikom.

Regulatorji so večkrat posredovali. Državna uprava za tržno regulacijo (SAMR) je maja, julija in septembra sklicala sestanke z vodstvi vseh treh podjetij ter jih pozvala k racionalni konkurenci. V začetku avgusta so vse tri družbe javno obljubile, da bodo poenotile subvencije. Septembra je SAMR objavila osnutek novih pravil, ki bi omejila provizije platform, prepovedala prisilne promocije in zaščitila kurirje.

Analitiki pričakujejo, da se bo vojna cen v letu 2026 umirila. Jamie Chan iz Third Bridge ocenjuje, da bo Meituan na ravni posameznega naročila spet dobičkonosen v prvem ali najpozneje drugem četrtletju prihodnjega leta. Meituan medtem pospešuje širitev v tujino z aplikacijo Keeta, ki deluje v Hongkongu, Braziliji, Katarju, Kuvajtu in Združenih arabskih emiratih.

Delnice Meituanja na hongkonški borzi so letos izgubile več kot 30 odstotkov vrednosti in se trgovale pri okoli 100 hongkonških dolarjih, kar je blizu najnižje letne vrednosti 94 dolarjev. Wang Xing ostaja optimist: družba ohranja dve tretjini tržnega deleža pri naročilih nad 15 juani in več kot 70 odstotkov pri naročilih nad 30 juani. Kitajski trg dostave hrane ostaja največji na svetu z vrednostjo 1,64 bilijona juanov in več kot 550 milijoni uporabnikov.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji